Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2018-07-23 01:19

Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
 VSK - Villa 4-4 
Författare Meddelande
van postare
van postare

Svara med citat
Äntligen, Pekka Rintala kom in i ett stim och fixade i sjunde matchen sina första poäng för säsongen! Hoppas han kan bygga vidare på detta nu!

Men, oj vad VSK hade jobbigt sista 10-15 minuterna. Kvitteringen hängde i luften många minuter innan den väl kom. VSK var pressat och stressat, bollen kom tillbaka lika fort som Movitz kastade iväg den. Är det en slump alla dessa poängtapp i slutminuterna? Faktum är att VSK haft ledningen i alla säsongens matcher en bit in i andra halvlek. Grönvita poängförluster har kommit efter avgörande baklängesmål...
...mot Vetlanda i 82 min
...mot Sirius i 89 min
...mot Broberg i 92 min
...mot Villa i 93 min.
Överanalyserar jag, eller finns skäl att vara fundersam?

2012-11-16 21:44
expert
expert

Svara med citat
Jag håller med din analys! 4-4 mot Villa är helt OK, men känns olustigt att vara så nära vid så många tillfällen. När serien summeras kan de här tappade poängen visa sig svida ordentligt...

2012-11-16 22:01
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Bra jobbat, VSK. Glöm inte Villa är klar guldkandidat och har material för det. Det var ett tag sen vi hade någon gjuten i landslaget. Skönt att slippa landslaget, förresten, kan ju vinna guld ändå.

Kämpa VSK

2012-11-17 10:42
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat
Tycker nog att VSK egentligen var värda båda poängen igår, tyckte att det visades upp ett spel som såg riktigt lovande ut! Vi skapade ju massor med chanser, framförallt i början av andra.... Det som tyvärr hände var att vi bara ville bevaka vår ledning direkt efter att vi gjort 4-3 och det var ju som att ge Villa ett mål. När vi satte hög press på dom så gjorde vi det fantastiskt bra!

Tyvärr så är det ju också individuella misstag som gör att vi släpper in mål.... en skithörna, två gånger när halven ligger för långt ner och upphäver offside och ett straffmål där Robertsson (som för övrigt var riktigt bra igår!) fick hjärnsläpp eller ett felskär och täckte inspelet liggandes.

Det positiva är ändå:

- Vi tar poäng av solklara seriefavoriterna
- P. Rintala gjorde 3 mål, viktigt för självförtroendet!
- Skade"krisen" börjar avta
- Vi fortsätter att vara ganska effektiva på fasta situationer!

Finns hopp med andra ord och inget lag ska tro att en match mot grönvitt är en given poäng!!

2012-11-17 11:03
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Undrar över den redovisade publiksiffran. Tycker den var mycket för hög. Är det så enkelt att man börjat redovisa sålda biljetter? Så att alla årsskort som inte var i hallen ingår i siffran?

2012-11-17 11:40
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Och jag undrar över hur det kan komma sig att de bortasupportrar som var på plats inte hänvisades till den sektion som finns samt hur dessa kunde tillåtas gå upp på hyllan i halvtid? Kan man räkna med en lika generös inställning när vi åker på bortamatcher?

Bild

2012-11-17 12:17
van postare
van postare

Svara med citat
Även lite stämning under matchen vilket var trevligt! Matcherna mot Villa blir alltid roliga och fartfyllda, hoppas att VSK tar med sig inspirationen och farten som fanns igår i fortsättningen, då kan det blir roligt mot hammarby om en och en halv vecka =)

2012-11-17 13:20
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 7 inlägg ]