Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-12-12 01:49

Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
 Silly Season 2016-2017 
Författare Meddelande
van postare
van postare

Svara med citat
Härligt med guld! Men för att 20 ska bli 21 krävs en stark spelartrupp. Här följer vi utvecklingen på silly season. Enligt Campese finns inget "stort" nyförvärv att vänta, men någon bör väl tillkomma?

2016-03-21 16:48
van postare
van postare

Svara med citat
Så här är mina egna högst personliga tankar:

Målvakter:
Bergwall visar ju i finalen att han är världens bäste. När han är tänd.
Filip har jag aldrig sett spela (förutom några minuter) och vet inte hur VSK tänker där.

Backar:
Är förtjust i hela backlinjen. Bruun är ju inte purung men bör väl hålla över nästa säsong om han själv vill. Synd att konkurrensen gör att Aksel allt som oftast är utanför. Kan TB:s Måns Engström vara ett alternativ här på sikt?

Mittfält:
Inte mycket att orda om. Vad jag förstod i VLT stod nästan samtliga under kontrakt. Och i grannklubben TB skrev väl Robin Andersson på nytt kontrakt, så någon övergång lär inte vara aktuell. Jag måste hylla Buchts mångsidighet, han har varit back, halv och mittfältare med bravur. J Rintala kan göra fantastiska saker, men saknar ändå i dagsläget något för att bli helt ordinarie. Hur tänker Janne själv och VSK här? Är Norrman senior nästa säsong, eller?

Forwards:
Nilsson har väl varit si och så (med tanke på att han förra året var VM-aktuell), men några större förändringar lär väl inte ske.

2016-03-21 17:03
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Svara med citat
VSK jagar enligt BandyWorld målvakten i Vetlanda, Philip Svensk. 21 år och har varit stabil förstekeeper senaste säsongen. Helt klart intressant även om Bergwall inte verkar kasta in hatten än på ett tag.

Kämpa VSK

2016-03-30 08:34
van postare
van postare

Svara med citat
Och Hellman från Kalix verkar tillgänglig. Jag har ingen direkt koll på honom men VSK lär ha jagat honom inför den gångna säsongen. Och duktige SAIK-målvakten Martin Falk är visst fri att gå i och med att SAIK värvat Othen. Så duktiga målvakter verkar det finnas. Frågan är om någon av dessa vill riskera att bli andremålvakt bakom Bergwall...

2016-03-31 14:59
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Tycker VSK borde plocka in Falk och ge honom ordentligt med speltid under serien. Bergwall är fan inte bra när han är loj och osugen, då ska han inte stå heller. Sen att han spikade igen när det gällde som mest är ju en annan femma... :smt003

2016-04-08 10:35
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
:smt103 Lite annat träningsmotstånd nu i andra än den första mot Tellus. Patrik Nilsson hade varit ett kap även för VSK - jävla Bollnäs - fast vi tar dom sen om inte förr så i finalen. Fotbollen är från idag totaldöd för 2016. :smt102

2016-09-04 22:31
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 6 inlägg ]