Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-12-11 12:15

Svara på tråd  [ 138 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
 "För övrigt tycker jag att VLT är en riktig skittidning 
Författare Meddelande
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Derby skrev: "Tror snarare att denna anonyma krögare kommit överens med sina kollegor/konkurenter om vad ÖL priset ungefär ska ligga på. Annors hade väl 30:- var ett bra pris."

Precis, eftersom det på ett normalstort ställe med c:a 300 besökare på en helgkväll kostar c:a 8-10 kr att hälla upp en stor stark med personalkostnader och allt. Källa: en kompis som jobbat i krogbranschen i 5 år.

2007-08-30 11:06
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Förmodligen svarta löner, eller så fick den krögaren tag på oskattad öl? Om jag förstår rätt, är alkoholskatten på en halvliter 5,2% starköl = 3,82 kr (1,47 kr * 5,2 * 0,5). I så fall ska själva ölet + personalkostnader kosta max 6 kr. Om en stor stark snarare är 40 cl 4,5% öl blir skatten bara 2,64 kr. Eller så räknade krögaren att merförsäljning och spel täcker del av ölkostnaden.

2007-08-30 12:41
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Har nu sagt upp min prenumeration,

"Googlar man inte får man inget veta."

2007-08-30 12:50
expert
expert

Svara med citat

Fotboll då? Nja, jag har tittat i de senaste två-tre numren av Västerås Tidning men i bästa fall hittat någon enstaka mening som relaterar till fotboll alls. Kanske det inte finns något vettigt att skriva om, det finns ju inga framgångsrika publiklag i Västerås... Det är en annonsfinansierad tidning som successivt försöker utöka det redaktionella materialet, men just på sportfronten har de än så länge mycket sporadisk bevakning enligt min mening. Däremot kan de förstås förbättra sig, speciellt efter att i senaste numret skrivit att de är Västerås största tidning, räknat i snittupplaga den dag i veckan de faktiskt ger ut tidningen.

Statistik kan man göra mycket med. Frågan är väl snarare hur många av de 90000 människor som får tidningen verkligen vill ha den. Har försökt blockera inkastet så de inte kan få in tidningen, men de ger sig inte

2007-08-30 15:44
i sedvanligt fin form
i sedvanligt fin form
Användarvisningsbild

Svara med citat
Gaston skrev:

Way to go! Vem hakar på? Låt snöbollen rulla! \:D/

2007-08-30 20:01
bjuder alla vid bardisken
Användarvisningsbild

Svara med citat
john skrev:
Gaston skrev:

Redan gjort. För länge sedan.

2007-08-30 20:17
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
john skrev:
Gaston skrev:

Saknar den inte efter ett drygt år i celibat.

2007-08-30 20:51
Profil WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Sa upp den i våras efter skriverierna om "skandalen" med matchen mot Syrianska...
Skickade även ett brev till sporten och förklarade att de var den primära orsaken till att jag sa upp min prenumeration.

2007-08-31 07:18
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat

Började dock prenumerera igen. Saknade Fablerna Värld på nått sätt.

2007-08-31 08:06
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Tycker faktiskt VLT har en poäng med det dem skriver idag 31/8

VSK har mysslyckats totalt med värvningar och verkar sakna linje i deras agerande, så har det varit sen AC tog över.

Man ska satsa på ngdomar men värvar J.Svensson och David Curtolo. Sedan så släpper man iväg dem mest lovande spelare vi har i A.Eriksson och Denis Hansson.

Ny ordförande...Ja tack

2007-08-31 09:33
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Man ska satsa på ngdomar men värvar J.Svensson och David Curtolo.

Jo, men man kan inte ställa upp med ett helt juniorlag. Rutinerade spelare behövs som balans.

Greve skrev:
Sedan så släpper man iväg dem mest lovande spelare vi har i A.Eriksson och Denis Hansson.

Inte mycket att göra när Ante själv inte ville skriva på nytt ett kontrakt.

2007-08-31 09:52
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Greve skrev:

Jo, men man kan inte ställa upp med ett helt juniorlag. Rutinerade spelare behövs som balans.

Greve skrev:
Sedan så släpper man iväg dem mest lovande spelare vi har i A.Eriksson och Denis Hansson.

- Jag håller med helt här!

2007-08-31 10:29
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Movitz skrev:
Greve skrev:

Greve skrev:

Håller med, Vill Ante gå till strykgänget i S1, är det väl hans sak, men i VSK har han inget att hämta, han ville ju inte vara kvar. Samma med Drago, han ville ju sticka redan i vintras, men ingen ville ha han. Tycker att under ACs tid har det varit massa positiva förändringar. Men tyvär inte det sportsliga.

2007-08-31 10:32
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat

Jag kan hålla med om lovande men inte "dem mest lovande".
Som nämnts Ante ville inte vara kvar, Dennis ville ha mer speltid. Inget att belasta A.C eller styrelsen för. Så här fungerar fotbollsvärlden.

2007-08-31 10:46
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Håller med er föregående, kände nog bara lite frustration i morse angende dem sportsliga resultaten, hoppas man får uppleva 3 nya poäng på trängens på lördag iaf..

Men är fortfarande lite rädd att VSK är ett lag som tar fram alla lovande 17-18 åringar som vi verkligen har i klubben men att dem sedan när dem blir runt 20 väljer att gå vidare till nån klubb i superettan och VSK blir ett lovande lag men som aldrig tar sig högre än div1.

Denis Hansson skulle man gärna jobbat mer för att ha fått behålla även om han ville ha mer speltid.

Sedan vet jag att jag är ganska ensam här om att tycka att det mesta har blivit fel under AC. Tycker satsningen på ungsommar är bra men AC har inte imponerat i sin roll tycker jag

2007-08-31 13:14
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat

Denis Hansson skulle man gärna jobbat mer för att ha fått behålla även om han ville ha mer speltid.

Är det ett skämt ni diskuterar ? Ante, klart den grymmaste spelarn i VSK.. dumma tjockis o släppa mitt i säsongen..
Dennis däremot är inte ett skit att satsa på.. han har ingen som helst talang..LÄNGRE.. när man ser han i SSK nu, han gör inte ett rätt knappt... en liten tonåring som tror han är nåt o vill ha bråk så fort han får en tryckare..han platsar verkligen inte i VSK.. inte heller i ssk där han spelar pga av skador..

2007-09-12 14:37
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ante vill inte spela i VSK! Det går inte att tvinga en spelare att vara kvar i klubben, respektera hans beslut och satsa på andra spelare som vill vara en del av grönvitt!

2007-09-12 15:23
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Exakt, han fick bra kontraktförslag, tackade nej. Han har inget att göra i VSK.

2007-09-12 22:36
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Gaston skrev:
Exakt, han fick bra kontraktförslag, tackade nej. Han har inget att göra i VSK.

PUNKT!

2007-09-13 04:35
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
20:19 skriver VSK på sin hemsida att de två afrikanerna lämnar klubben.

20:25 skriver VLT att Waweru lämnar klubben. Tydligen har tidningen fått reda på det något tidigare under kvällen men det hinner inte publiceras förrän sex minuter efter att VSK gör det på hemsidan.

22:39 skriver VLT: "Först avslöjade VLT att George Waweru lämnar VSK.
Kort efter meddelade Grönvitt på sin hemsida att även Danniel Walusimbis kontrakt inte förlängs."

När man sex minuter för sent publicerar denna nyhet kan man 1) knappast kalla det för att "avslöja". Och att skriva att 2) VSK kort efter VLT publicerat nyheten är helt felaktigt då det i själva verket var det omvända. Vad sysslar egentligen tomtarna med? Att de aldrig hinner få fram nyheter om klubben innan hemsidan redan talat om dem måste vara frustrerande.

2007-09-25 23:16
van postare
van postare

Svara med citat
Måste vara pinsamt för VLT att blanda ihop David och Erik!

2007-10-21 20:01
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
Tydligen inte bara VSK som vlt är ute efter att svärta ner med felaktig info:

http://www.ivhvasteras.se/artikel.asp?a ... kturId=385

2007-11-10 12:57
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
Inte för att det har med VSK att göra men dagens megarubrik i stil med "Här skämmer IVH ut sig" får vlt att återigen närma sig kvällstidningsjournalistik vilket inte är gångbart i en lokaltidning. Tycker att det återigen liknar de personliga påhoppen på diverse VSK-spelare som "Här skämmer NN ut sig" och "Målsumparen" i feta rubriker. Trodde att det skulle bli bättre när Petter Nilsson hållit sig ifrån skrivandet men vips hoppar nästa tomte upp ur lådan...

2008-04-04 12:55
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
LISTAN: Veckans fotbollslista
VLT-sportens Kevin Johansson listar veckans fotbollshändelser.

BOTTEN:
- Kvällsblaskorna. Okej, det är ingen nyhet att våra största kvällstidningar överdriver allt till gränsen för vad som går att skapa med ord.

Och det gäller ju bara kvällstidningarna eller vad är det man brukar säga:
Man ska inte kacka i eget bo.

2008-07-18 09:12
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Citat:
LISTAN: Veckans fotbollslista
VLT-sportens Kevin Johansson listar veckans fotbollshändelser.

BOTTEN:
- Kvällsblaskorna. Okej, det är ingen nyhet att våra största kvällstidningar överdriver allt till gränsen för vad som går att skapa med ord.

Och det gäller ju bara kvällstidningarna eller vad är det man brukar säga:
Man ska inte kacka i eget bo.

När Bäck upptäcker vad han skrivit så får han nog se sig om efter ett nytt jobb. Bäck fullkomligen dreglar efter att få ett jobb på AB. Då kan man inte ha fotfolk som skriver sådant.

Lustigt med morgontidningar egentligen. Här kan vi snacka lokala monopol. Här hade det varit på sin plats med lite hederlig konkurrens. Dags för Västerås Tidning att växla upp och bli en seriös aktör?

2008-07-18 09:44
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Gör hon verkligen det? Flera gånger har hon i sin blogg hängt ut dumma Aftonbladet-medarbetare som ringer och vill snylta nyheter och källor från VLT: "josåru, vi är ju i samma bransch och har ni några tips..."

Dessutom gnuggade hon händerna av förtjusning när först Aftonbladet och sedan Expressen lade ner sina lokalredaktioner, för nyheter om Västerås är det ju VLT som kan bäst.. oavsett om de är äkta eller sockrade.

2008-07-18 12:48
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
I samma VLT som ovan nämnda citat är det återigen en VSK-are som gråter ut (Stark).
Anders Carlsson måste förklara för alla inom VSK Fotboll att om de har något att klaga på, så gör det internt. Ingen ska springa till VLT och gnälla, typ tidigare Liston och Erik B. Det gäller att visa upp en enad front mot publik och sponsorer och framförallt media (VLT). Varumärkesbyggande som det heter på reklamsvenska.
Dessutom ska inte VSK ge Elisabeth Bäck dom vapen hon behöver för att sänka oss.

2008-07-18 15:16
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ingen ska springa till VLT och gnälla, typ tidigare Liston och Erik B. Det gäller att visa upp en enad front mot publik och sponsorer och framförallt media (VLT). Varumärkesbyggande som det heter på reklamsvenska.
Dessutom ska inte VSK ge Elisabeth Bäck dom vapen hon behöver för att sänka oss.

Så sant, så sant. VSK har aldrig varit bra på detta. Sedan har vi i dag en ordförande som blir som ett barn som inte ger sig och startar krig mot vlt när de skriver skit. Det är fel taktik att försöka krossa den enda lokala tidningen i stan. Hade det funnits två livärdiga papper så kanske det skulle gå att spela ut de mot varandra, men så är ju inte fallet.

2008-07-19 07:25
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
"Men jag skulle bli mycket förvånad om Bärra värvas - främst för att jag inte tror att VSK har den ekonomin att fixa det.
Men lite också för att man redan har gott om anfallare.
Å andra sidan blir jag inte förvånad omdet sker."

Jag skulle vilja veta om han blev förvånad eller om han inte blev förvånad. (Varför kan inte VLT ha lika duktiga krönikörer som exvis NA? Man blir ordentligt avundsjuk.)

2008-07-30 17:09
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
http://www.syrianskaif.com/gerger.asp?id=93 Mr sjukgymnast har slagit till igen...

Landers blogg:
Citat:
Syrianskas superkrönikör Pentti Pitkänen har slagit till med nytt alster på Vallbyklubbens hemsida.
Tycker det börjar se riktigt bra ut. Ett par till såna och jag kan fixa en praktikplats åt dig här på sporten en kväll!

Lika barn leka bäst.

2008-08-10 21:43
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Robban B skrev träffande i en annan tråd om skandalbeslutet:

"hade vi gjort något liknande så hade:

4. Krigsrubriker i flera veckor i VLT

Ska bli våldsamt intressant att läsa VLT i morgon - de sk 'journalisterna' där som är så kåta på att hänga ut oss - vad säger ni?"

Jag håller helt med. Hur kommer VLT att hantera den här skandalen som drabbar VSK? Orkar de med en 1/2 sida? Hur många sidor hade de haft om det var på Sweedpark Arena det hänt?

2008-10-09 21:26
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
VSK har värvat, men vlt har ännu inte hunnit med att läsa på VSK:s hemsida...

Vilken skillnad det har blivit! Tidigare var det alltid nån från VSK som läckte till nån journalist på vlt. På det viset kunde vlt i ett tidigt skede publicera namnet på värvningen.

Nu får vlt snällt kolla av VSK:s hemsida efter nyheter att publicera. Kvalitén på vlt-sporten är så kass som den bara kan bli.

Vad beror det på? Antagligen på den frostiga relationen mellan skvallerblaskan vlt och VSK. Detta i kombination med sopiga journalister som mest är intresserade av när nån i VIK kastar handskarna och fajtas med nån i motståndarlaget...

2008-11-02 18:48
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Enligt den professionelle tidningsmannen Lander:
"satt Wiklund i slutförhandlingar med VSK i går. Där ska parterna ha kommit överens om det ekonomiska - och inom kort väntas han presenteras som ny huvudtränare i Grönvitt."
Kommentar:
Här får man felaktigt intrycket att endast formaliteterna återstår. Det verkar som om de vet vad de skriver om.

Senare citat Lander när påhittet inte höll:
"Trist rent jobbmässigt att inte ro i land grejen, men samtidigt skönt att vi höll det tillbaka lite ändå."
Kommentar:
Skojig undanflykt genom att påstå att man "höll det tillbaka lite ändå". Hur skulle det ha sett ut om man inte hade "hållit det tillbaka"? Tre sidor eller? Nu blev det ju åtminstone en fet artikel som var helt byggd på undermålig journalistik och fantasier från lokaltidningens yrkesman.

Citat Kevin som gör ett försök att städa upp efter sig:
"Och just ja, för er som tror att VLT hittade på att Daniel Wiklund skulle vara aktuell för VSK har jag bara en sak att säga. Eller, meddela kanske man säger.
- Han var väl lite av huvudspåret, vi hade en sittning med honom innan det blev klart med Åtvidaberg, säger Giesecke."
Kommentar:
Vore det inte ärligast att bara berätta sanningen rakt upp och ner. "Vi tabbade oss. Vi hade inte fog för det vi skrev och lät ivern föra oss helt fel. Nästa gång ska vi göra ett bättre jobb och kolla innan vi skriver sån här skit! Och jag hoppas att läsarna fortfarande orkar läsa vår smörja eftersom det inte är första gången vi gör så här."

2008-12-05 20:51
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Anders Carlsson har avslöjat ekonomiska oegentligheter hos två lag. Något som myndigheterna antagligen kommer att granska. Det som det talas mest om just nu i sportkretsar i Västerås och Borlänge är just detta.

Åtminstone två tidningar, Dalademokraten och Dalarnas Tidningar, skriver för fullt om detta. Men inte VLT...

Inget överraskande egentligen för kvalitén hos tidningen (läs:sporten) har verkligen changerat de senaste åren. Den nyhetstorka som tidningen brukar ha, och som driver deras stackars journalister till bla VSK:s forum-sida för att hämta nyheter, har inte ens den kunnat föranleda artiklar.

Tyvärr är Västerås för litet för det, men en konkurrerande tidning skulle tvingas VLT att skärpa sig och lyfta sig till en acceptabel nivå.

Skrattade förresten gott åt insändaren "Hefaistos" i Dalarnas Tidningar. Först skriver han att
"Bilden ter sig ganska tydlig. I sin kamp mot Dalkurd har Anders Carlsson inte kommit med ett enda konkret fakta."
Efter detta felaktiga konstaterande kommer han själv med underliga exempel då Anders Carlsson skulle betalat ut svarta pengar, exempel grundat på hörsägen. Hefaistos egna påståenden saknar helt möjlighet för läsaren att verifiera, vilket åtminstone Anders Carlssons påståenden haft. Bakom ett akademiskt språk döljer sig denna västeråsare med ett mediokert IQ.

2009-09-06 13:14
expert
expert

Svara med citat
Anders Carlsson har avslöjat ekonomiska oegentligheter hos två lag. Något som myndigheterna antagligen kommer att granska. Det som det talas mest om just nu i sportkretsar i Västerås och Borlänge är just detta.

Anders kan ju ha skapat ett farligt prejudikat som kan slå tillbaka mot en djäkla massa lag i seriesystemet och VLT vill nog inte skriva om det då det är hörsägen än så länge.

2009-09-06 15:25
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Om jag inte minns fel finns det något som kallas grävande journalistik. Här finns ju stora möjligheter till en stor nyhet. Självklart ska inte tidningen skriva om saker som inte stämmer eller om de inte tror på det som står. Men, tidningen har ett ansvar att ta reda på fakta om något inte verkar stämma. Jag måste säga att AC:s uträknade snitt på 1208 kr per spelare och månad verkligen gör att man börjar fundera. Varför funderar inte VLT?

*Audere-Est-Facere*

2009-09-06 15:35
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat

Först läser jag Kevins kommentar att han i över en vecka har känt till nyheten om killen i Syrianska. Sedan ser jag artikeln med rubriken "Chockbesked". Får inte alls ihop detta. Hur kan en seriös journalist underlåta att i en hel vecka skriva om ett "chockbesked"?

Undrar om det var för att Syrianska skulle få chansen att lösa det här och att det inte skulle komma ut. Tänk om vi kunde få samma silkeslena behandling.

2009-09-07 06:59
somnat på barstolen, skriver i sömnen
Användarvisningsbild

Svara med citat

funderade också att VLT inte skrivt nåt om AC:s anklaganden förrän en liten notis på KJ:s inlägg på bloggen där någon signatur skrivit om just AC och Menhal/Syrianska. Andra tidningar gör stora rubriker av det, VLT gör just ingenting, det kommer ju från VSK. Tänk det omvända rådit, SIF anklagat VSK för något. Då skulle det vara "EXTRA"-rubriker...

2009-09-07 07:28
Profil ICQ WWW

Svara med citat
Kan också bekräfta från säkra källor att det behövdes ett mail till Elisabeth Bäck för att VLT skulle ta upp om domarmisshandeln. VLT sporten visste om det samma dag som det hände, men det tog två månader innan dom skrev något. Dessutom inte ett ljud på nätet som når betydligt fler läsare.

Senast redigerad av Derby 2009-09-07 10:17, redigerad totalt 1 gång.

2009-09-07 09:25
Profil ICQ
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
->Derby. Vilken domarmisshandel? Vad har jag missat?

*Audere-Est-Facere*

2009-09-07 09:39

Svara med citat
->Derby. Vilken domarmisshandel? Vad har jag missat?

I början av Juni spelades en kval math till juniorallallsvenska mellan Syrianska - BK30. Syrianska tappade en ledning och även humöret. 3 röda kort delades ut. Efter matchen tog en ledare i Syrianska strypgrepp på domaren och tryckte upp han mot en vägg. Den unga domarn fick sedan låsa in sig med sina kollegor i omklädningsrummet.
Enligt Birger Jonsson, numera ordförande i VFF så är det värsta händelsen som hänt den västmanlandska fotbollen.
Syrianska dömdes till 25.000 i böter och 6 poängs avdrag (vilket gör att dom missar J-allsvenskan).
Vad jag har förstått så är ledaren fortfarande kvar och leder laget.

Denna händelse försökta alltså VLT SPORTEN tysta ner. Inte förren Elisbeth Bäck fick reda på saken två månader senare så togs den upp med en helsida. Dock inte ett ljud på nätet.

Tabellen i kvalet:
http://www2.svenskfotboll.se/vastmanlan ... ftid=19177

Senast redigerad av Derby 2009-09-07 10:16, redigerad totalt 2 gånger.

2009-09-07 09:57
Profil ICQ
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Sen kan man ju bara jämföra rubrikerna efter varsin derby seger. Vid syrianskas seger, stod det "De nya kungarna" OSV. vad stod det efter VSKs seger De avgjorde ödesderbyt eller något liknande.

2009-09-07 10:09
Profil ICQ
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Att VLT inte skriver om detta upplevs som en medveten handling.
Visst är det som många säger givet att det skulle bli extrabilagor och löpmeter om det gällde oss.

Jag vet inte vad VLT har för polecybeslut på att agera oberoende längre.
Men jag vet ivarjefall att det förr om åren varit en jornalists "ed" att verka för en opartisk bild.(Nja- enligt utopin ivarjefall)

På sista tiden anser jag att vLT blivit värre och värre.
Ta tex. Morden på lantmäteriet där VLT spekulerat ihop att en misshandel samt en svart hörde ihop.
Det ser ju faktiskt ut som om VLT sabbat en hel del i utredningen vad gäller det. Folk har letat i minnet efter en kvinna i svart tröja...Som sen polisen visar att hon inte hade en svart tröja. Misshandeln visar sig vara en fyllevurpa av egen maskin.
Tröjan är väl inget annat är vanligt hittegods.

Nu svävar jag ut lite utanför sportens värld men detta är ju bara ett exempel på att VLT den sista tiden hungrar efter korta lösningar.
Sanningar kommer i andrahand efter möjligheten till ett scoop.
Korta lösningar med få osäkra källor utan att dubbelkolla.

Sen påstår någon på VLT att dom känner till nyheter i en vecka utan att publicera detta.... Det låter inte rimligt att så är fallet.
Snarare ett sätt att försöka framhäva något som inte existerar.
VLT har ju tappat otroligt mycket tilltro från läsarna.
Det hör man i många samanhang nu och inte bara VSK samanhang.

Nu är ju detta min tolkning av VLT och absolut inga fakta.
Det kan jag med gott samvete skriva tillskillnad från VLT.

Men visst...AC och Bäck lär ju knappast dra jämt. Men det rättfärdigar inte VLT:s såkallade opartiska bild av de två derbymatcherna.
Som tidigare nämnts så var det ju väldig obalans i det mesta från VLT.

Det är i såna här lägen som Västeråstidning skall skaffa sig en investerare och gå på ordentlig offensiv för att bli en dagstidning.
Jag är övertygad om att det skulle gå hem i stugorna.
Kanske inte hos de allmäna PRO:arna men ändå den stora massan.
På sikt kan det utarma VLT och vips så har vi en ny lokalpress.
Om man får önskedrömma för en liten stund :smt003

2009-09-07 10:22
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Men visst...AC och Bäck lär ju knappast dra jämt.

Wille Wheels skrev:
Det är i såna här lägen som Västeråstidning skall skaffa sig en investerare och gå på ordentlig offensiv för att bli en dagstidning.
Jag är övertygad om att det skulle gå hem i stugorna.
Kanske inte hos de allmäna PRO:arna men ändå den stora massan.
På sikt kan det utarma VLT och vips så har vi en ny lokalpress.
Om man får önskedrömma för en liten stund :smt003

Anledningen till att VLT nochalerar AC:s blogg är nog detta att Bäck och Carlsson inte drar jämnt. Bråket dem emellan har hamnat på sandlådenivå där båda kanske t.o.m. är lika goda kålsupare.

Men det som får en att rysa av obehag är att Bäck tydligen, nu spekulerar jag, inte tillåter att någon på VLT-sporten får skriva om det. För vilken som helst journalist skulle, med fradga runt läpparna, kastat sig över denna "nyhet" som Carlsson släppte! Det har också helt naturligt andra tidningars journalister också gjort. VLT:s har tydligen fått order om att inte göra det!

Jag håller också tummarna för Västerås Tidning. Men det lär nog stanna vid en önskedröm.

2009-09-07 12:54
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat

2009-09-07 13:11
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Om man spekulerar vilt så kanske det är så att VLT:s sportjournalister får äta gratis. Det är ju tydligen inget lagbrott att undlåta att ta betalt och istället förvänta sig en gentjänst om man hängt med i den senaste debatten.

2009-09-07 17:28
Profil WWW
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Nu har det hänt igen. En del av VLT har bara försvunnit. Var är fotbollsbloggen? Inte för att den varit bra på länge, men något vill jag läsa ibland.

*Audere-Est-Facere*

2010-01-25 12:24
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
VLT har på nytt lyckats komma under ett lågvattenmärke man inte trodde var möjligt:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.720803 ... i-ansiktet

Hämtar VLT sina medarbetare från en annan del av Köping numera?

2010-01-31 18:46
Moderator
Moderator

Svara med citat
Nu fick vi lite positiva skriverier angående vårat deltagande i Supporter SM. Kul att det uppmärksammades.

2010-01-31 20:09
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Tage Dirty skrev:
VLT har på nytt lyckats komma under ett lågvattenmärke man inte trodde var möjligt:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.720803 ... i-ansiktet

Hämtar VLT sina medarbetare från en annan del av Köping numera?

Ojj! Vad snabba de var med att ta bort den klantiga texten som Erik Högström skrivit i artikeln, samt de dussintal upprörda kommentarerna av läsarna. Högström hade nämligen angivit tjejens längd som en viktig information i samband med anmälan. Och hon var ganska kort, 1,60 någonting. Tydligen tyckte Högström att det var mycket underligt att en man kunde bli misshandlad av en kort tjej... Intelligensnivån på VLT:s medarbetare är inte den högsta.

2010-02-01 00:05
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
De har just nu en nyhet. Det är ju VLT så jag lämnar ingen garanti.

http://vlt.se/sport/fotboll/1.879399-sy ... r-tranaren

2010-06-28 19:28

Svara med citat
nisse andersson skrev:
De har just nu en nyhet. Det är ju VLT så jag lämnar ingen garanti.

http://vlt.se/sport/fotboll/1.879399-sy ... r-tranaren

Man blir inte mindre skadeglad när man läser:

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 9218865319

Tycker det är dax med en ny Botold intervjuv, om hur bra stämning dom har i laget :smt001

2010-06-29 05:32
Profil ICQ
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Derby, vad finns där att läsa? (Är ej med på FB)

2010-06-29 08:39
Användarvisningsbild

Svara med citat
VSK-Södra skrev:

skyll dig själv :smt003

2010-06-29 09:08
Profil ICQ WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
sandberg skrev:
VSK-Södra skrev:

Vad stod det? Borta nu. Varit på semester.

2010-07-04 13:23
Användarvisningsbild

Svara med citat
J.D. skrev:
sandberg skrev:
VSK-Södra skrev:

Vad stod det? Borta nu. Varit på semester.

Ja vi är många som undrar.... :smt102 [-X [-( :prayer:

2010-07-04 20:10
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Det stog en smula om hur Ali Keita var trött på att släppa in fem mål och på hans tonläge lät det som om han eventuellt ville till en annan klubb. Sen följde ca 30 kommentarer där alla kallade varandra för bröder och sen kom Aslan och Menhal in och försökte övertyga Ali om att han var grym och att förlusterna inte var hans fel. Derby kan väl rätta mig om jag hade fel i det jag skrivit......

2010-07-04 20:19

Svara med citat
Båtte skrev:
Det stog en smula om hur Ali Keita var trött på att släppa in fem mål och på hans tonläge lät det som om han eventuellt ville till en annan klubb. Sen följde ca 30 kommentarer där alla kallade varandra för bröder och sen kom Aslan och Menhal in och försökte övertyga Ali om att han var grym och att förlusterna inte var hans fel. Derby kan väl rätta mig om jag hade fel i det jag skrivit......

Ungefär så jag kom ihåg det med, men det som roade mig mest var dom inläggen av Menhal där han sågar sina lagkamrater och tycker det är flera som ska rannsaka sig själva.

Skulle blivit mycket besviken om jag sett VSK spelare göra såna inlägg.

2010-07-04 20:27
Profil ICQ
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Bahh...

Så har VLT slagit på stora kompis trumman med VSK.

Stort uppslag med drömmar om superettan.
Hoppas detta inte medför någon negativ press på våra unga spelare.

http://vlt.se/sport/1.888841--klart-vi-vill-ga-upp-i-superettan-

2010-07-08 13:02
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Jag har tillbringat en veckas semester i Kullabygden i Skåne. Lag som Ängelholm, Helsingborg och Falkenberg ligger inom några få mils avstånd i denna ljuvligt vackra miljö. Tog mig tillfället i akt och studerade "inför"-reportagen i Helsingborgs Dagblad samma dag som ÄFF skulle möte Ljungskile på hemmaplan. Förutom en helsidesannons om själva matchen tror jag att det var fem sidor med reportage, inte bara om ÄFF utan också om LSK. Vet inte exakt hur många det bor i Ängelholm med det är en småstad i ordets rätta bemärkelse. Skillnaden mellan VLTs och HDs rapportering inför match är med andra ord som natt och dag. Förmodligen kan inte denna skillnad bara förklaras av VLTs ointresse och HDs intresse för fotboll. Tror snarare att det är företagen i bygden som sluter upp och stöttar föreningen. Nu skulle man kunna hävda att Ängelhom endast har en idrott men det är givetvis fel, man har ett hockeylag som är bättre än t.ex. VIK. Vet inte vart jag vill komma med detta resonemang men jag fick på något sätt ett kvitto på hur illa fotbollen behandlas i Västerås. Vi har en lång väg att vandra innan vi är på samma nivå som vissa svenska småstadslag, såväl på som utanför planen, det är i alla fall klart som korvspad.

2010-07-31 10:06
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 138 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa