Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-10-16 23:03

Svara på tråd  [ 138 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
 "För övrigt tycker jag att VLT är en riktig skittidning 
Författare Meddelande
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Det är antagligen snart dags igen med de vid kris återkommande citaten från VSK-forumet i VLT. Därför har jag som förslag att alla inlägg från och med nu avslutas med: "För övrigt tycker jag att VLT är en riktig skittidning." Ett exempel:

"Hata Crattan, sparka han NUU! Lägg hundskit i hans brevlåda!! Eller varför inte lägg ut gamla tuggummin där han ska gå så att det fastnar under hans skor!! Rätt åt honom i så fall!! För övrigt tycker jag att VLT är en riktig skittidning."

2007-05-28 22:36
van postare
van postare

Svara med citat
Tage Dirty skrev:
Det är antagligen snart dags igen med de vid kris återkommande citaten från VSK-forumet i VLT. Därför har jag som förslag att alla inlägg från och med nu avslutas med: "För övrigt tycker jag att VLT är en riktig skittidning." Ett exempel:

"Hata Crattan, sparka han NUU! Lägg hundskit i hans brevlåda!! Eller varför inte lägg ut gamla tuggummin där han ska gå så att det fastnar under hans skor!! Rätt åt honom i så fall!! För övrigt tycker jag att VLT är en riktig skittidning."

Ska vi skriva så, kommer VLT snabbt citera våra inlägg!
För övrigt tycker jag att VLT är en riktig skittidning.

2007-05-28 23:56
proffstyckare
proffstyckare

Svara med citat
Masse skrev:
Tage Dirty skrev:

Ska vi skriva så, kommer VLT snabbt citera våra inlägg!
För övrigt tycker jag att VLT är en riktig skittidning.

Ja än riktig skittidning ! Skriver bara skit om vår vackra klubb !

2007-05-29 06:45
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
"För övrigt anser jag att VLT är en riktig skittidning"

2007-05-29 08:36
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jippiee, får man kanske vara med i tidningen!

2007-05-29 11:21
van postare
van postare

Svara med citat
jag har alltid velat vart med i tidningen, dock ej vlt!

2007-05-29 12:17
i sedvanligt fin form
i sedvanligt fin form
Användarvisningsbild

Svara med citat

För övrigt tycker jag att vlt är en riktig skittidning.

2007-07-13 10:01
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ja, VLT är verkligen en riktig skittidning. Duger inte till något.

2007-07-13 10:08
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat

1) Dåliga sportjournalister. Vad det beror på vet jag inte. Men kanske är största orsaken att de är aftonbladet/expressen-wannabes. Drar snabba förhastade slutsatser eller slutsatser som de hoppas ska bli förstasides-nyheter, i väntan på att nämnda tidningar ska vilja anställa dem.

2) Ett fiendeskap mot lokala klubbar. Det kom till uttryck redan för ca åtta år sedan då Curt Lundmark i VIK Hockey kraftigt fördömde den journalistik som tidningen ägnade sig åt. Med överseende för mitt dåliga minne några år senare när massmedia (med VLT glatt i spetsen) medverkade till att Liston fick sparken efter "upp i trädet"-fadäsen. När sedan VSK harvar i tredjedivisionen luktar de så återigen blod när det blåser runt klubben.

En sak jag undrar över är hur övriga lokaltidningar hanterar problem som deras lokala klubbar kämpar med. Hur gör ex.vis GT med den skandal som IFK Göteborg brottas med? Hur har lokaltidningen i Norrköping hanterat IFK:s ständiga misslyckanden de senaste säsongerna? Försöker de hjälpa eller stjälpa, eller som det egentligen ska vara att bara rapportera fakta med viss utvärdering av dessa? Någon som vet?

-

För övrigt är VLT en riktig skittidning

2007-07-14 14:11
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Grundproblemet är ju att blaskan alltid varit ett tillhåll för äldre anställdas barn och släktingar. Det journalistiska kommer i andra hand, viktigare är att du är av rätt börd. Sporten är ett lågvattenmärke i detta avseende, men allra värst är musikbevakningen. Där är det mellanstadienivå på insatserna allt som oftast, och allra värst när de försupna redaktörernas musikintresserade men illitterata snorungar ska sommarjobba.

2007-07-14 15:18
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Enligt vskfotboll.nu har VSK:s ordförande skickat ett öppet brev till VLT:s huvudredaktör. Inte en dag för tidigt, tycker jag. Vad tycker Ni övriga? Är det inte dags för VLT att öppna en läsarfråga typ: "Varför är VLT-sporten så undermålig" eller "Vad tycker Ni om VLT-sporten" etc?

2007-07-20 13:09
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
Prenumerationen ligger väldigt löst till nu. Dock får artikeln om Ted igår mig att fortsätta lite till men det räcker med lösnummersäljande rubriker nu. :smt012

2007-07-20 13:42
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Helt rätt att skriva det öppna brevet, men samtidigt så kan jag inte låta bli att fundera på om AC ödslar för mycket tid till att fightas med vlt när han istället borde fokusera på att leta förstärkningar till laget.

Men förhoppningsvis så leder AC:s ansträngningar till att vlt kommer till insikt med vad dom håller på med även om hoppet inte är stort...

2007-07-20 16:29
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Korrekt och ädelt utan tvekan, men tidningen får alltid sista ordet.....Don Quijote de la Mancha varning....

2007-07-20 22:50
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Helt rätt av Anders Carlsson och VSK Fotboll! Man baxnar ju när man läser innehållet till Elisabeth Bäck. Är det verkligen sant?
Men som sagt. Man har absolut märkt en skillnad på VLT-sporten de senaste åren. Nu är det mer kvällstidningsjournalistik. Om det sedan beror på att pojkarna är väldigt unga på sporten låter jag vara osagt :smt002

2007-07-21 09:37
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Det var bättre på Evertons tid så sant.....
på sporten finn det smågrabbar som vill till de stora tidningarna... de har läst för mycket "Simon Bankartiklar" och vill vara som han, en sorts idoldyrkan.
Länge sen VLT var en seriös tidning. Självklart läser jag oxå VLT men det beror ju på att det inte finns någon annan tidning att räkna med i Västerås... ungefär som om alla skulle köra Volvo eller äta på samma restaurang... noll konkurrens!
Tycker att AC gjorde helt rätt, dax att säga ifrån!
Sen att VSK:s fotbollslag suger är en annan sak............

2007-07-22 13:16
proffstyckare
proffstyckare

Svara med citat
bra gest av Carlsson att skriva till VLT! De säger ju en del faktiskt. Vi har inte heller vlt, läser ibland på nätet istället. Hoppas de granskar sina källor mer i fortsättningen och slutar skriva saker som inte stämmer med verkligheten.

2007-07-23 17:41
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat
Så här står det på www.vskfotboll.se i kväll:

Rätt om VSK Fotboll
VLT:s tillförordnade sportchef Petter Nilsson uppger i en krönika i dag att VSK Fotboll mötte Vasalund/Essinge i seriepremiären för drygt tre månader sedan.

Uppgiften är fel.

VSK Fotboll inledde seriespelet i division 1 norra borta mot Väsby United.

I en artikel om VSK Fotboll - också i dagens VLT - står det att klubben spelade i allsvenskan 1977.

Uppgiften är fel.

Grönvitt spelade i allsvenskan 1978.

2007-07-24 22:53

På dom bara!

Pinsamma VLT-journalister som inte ens kan komma ihåg såna enkla saker. Att man som sportjournalist på VLT inte kommer ihåg den klassiska VSK-årgången 1978 är som om en journalist på riksnivå skulle säga att Sverige tog VM-brons 1993!

Till VLT´s sportjournalister: Ni är pinsamma, jag vet att ni helst av allt i livet skulle vilja bli värvade till nån av de fyra stora tidningarna i Stockholm.

Om dom blev det skulle det gå för dom i brallan om dom fick sitta på Söderstadion och skriva spaltkilometrar om "den mysiga atmosfären Söder om Söder" samt hur dom "alltid hållt på bajen, ända sen barnsben då pappa/morfar/farfar/farbror/morbror tog med dom på en match på Söderstadion". Önsketänkande som genom åratals av suggestering blivit sanning.

På vintern skulle samma journalist givetvis sitta på Zinkensdamm (toapappersrullen bredvid) och skriva om "att bandyns framtid finns i Stockholm" samt "det är Bajens tur i år".

Nä, byt avdelning på VLT och ägna er åt att skriva notiser om "Mopedist krockade i Ramnäs" eller "Sophämtningstaxan höjs 2 % nästa år", ty dessa notiser kanske ni kan klara av att utan fakta förvrängs eller ert hat mot Västerås och VSK lyser igenom, pajasar!

2007-07-25 02:02
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Petter Nilsson borde ju verkligen skämmas idag. Hade jag varit han så hade jag vaknat med magont.
Hur fan kan man ha fel på två så lättkollade fakta? :vom:

2007-07-25 03:51
expert
expert

Svara med citat
Jag skrev nyss till Vlt och fråga nedan, testa ni oxå!

Skriv till VLT och fråga varför de inte svarar eller publicerar det "Öppet brev till Elisabeth Bäck" från Anders Carlsson?

eller varför Sportredaktionen på Vlt kan vara sååå dålig.

sporten@vlt.se; Elisabeth.Back@vlt.se (semester) så även till denna man Robban.osterlind@vlt.se

2007-07-25 12:29
somnat på barstolen, skriver i sömnen

Svara med citat

Skriv till VLT och fråga varför de inte svarar eller publicerar det "Öppet brev till Elisabeth Bäck" från Anders Carlsson?

sporten@vlt.se; Elisabeth.Back@vlt.se (semester) så även till denna man Robban.osterlind@vlt.se

2007-07-25 14:03
Profil ICQ

Svara med citat
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 17,00.html

HIF rasar över lokalpressen

Ordföranden: "De jagar bara det dåliga"

Sten-Inge Fredin, ordförande i Helsingborgs IF, rasar över lokalpressens negativa skriverier om klubben.
" Att de inte ringer och kollar fakta är det jobbigaste, säger Fredin.
I går skrev Helsingborgs Dagblad att HIF-ledningen gått bakom ryggen på Stuart Baxter i övergången med Babis Stefanidis.
" Det stämmer verkligen inte. Vart kommer sådana
uppgifter ifrån? säger ordföranden Sten-Inge Fredin.
Han tycker det är tråkigt att vissa bara verkar vilja skriva om klubbens dåliga sidor.

"Negativt"
" De jagar bara det dåliga, då påverkas klubben negativt. Det snackas överallt om de dåliga rubrikerna, säger Fredin.
Flera av rubrikerna om HIF kretsar kring hur laget spelat de senaste matcherna.
" Det sportsliga resultatet är vårt största bekymmer. Det finns inga andra problem, säger Sten-Inge Fredin.

SKönt att veta att det finns fler lag med samma problem.

2007-07-25 14:46
Profil ICQ
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Grönvit-VSK skrev:

2007-07-26 11:36
expert
expert

Svara med citat

-------------------------------------------------------------------------------

Svar:

Hej!

Vi ska i augusti ha ett personligt möte med VSK för att ta upp de frågor som VSK:s ordförande har.

Vänligen
Elisabeth Bäck
huvudredaktör

2007-07-27 12:20
expert
expert

Svara med citat
Anders Lif har några synpunkter på sin blogg på bråket

http://www.anderslif.se/

Han skriver även om Fosshaug

2007-07-27 17:35
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
P4 Västmanland diskuterar i dag sportjournalistik.Anledningen är att VSK Fotboll PO-anmält en artikel.Sändningen börjar klockan 14.03 i dag, onsdag. VSK Fotboll anmälde i början av juli en publicering på sportsidan i tidningen VLT till Pressombudsmannen (PO). Klubbens styrelse fick aldrig bemöta ett felaktigt påstående om att styrelsen skulle ha tagit ut laget inför division 1-matchen mot Gröndal. Nu vill P4 Västmanland i Sveriges Radio diskutera sportjournalistik och konflikten mellan VSK Fotboll och VLT. - Tyvärr valde VLT att hoppa av den planerade direktsända debatten med oss. I stället blir det en intervju med mig och experter på journalistik, säger VSK Fotbolls ordförande Anders Carlsson. P4 Västmanlands sändning börjar klockan 14.03 och kan antingen höras på frekvensen 100,5 eller på webben (www.sr.se/vastmanland). Programledare är Gunnar Eriksson.

Intressant! \:D/

2007-08-01 12:16
Profil WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Bra Anders, Tanten Elisabeth på vlt hade P4 västmaland fått kontakt med men hade inga komentarer till händelserna. Annars sas det inte så mycket mer än det brev som har kommit till sopnsorer och till dom som är medlemmar på fotbollen. Även alla rättelser på vskfotboll togs upp.

"Googlar man inte får man inget veta."

2007-08-01 13:24

Svara med citat
Försökte hitta en länk så man kunde höra i efterhand utan resultat. Hittade en annan intressant länk om reklampengar som inte lag betalar skatt för. Undrar hur stora rubriker det hade varit i VLT om VSK gjort som Skiljebo och skitit i att betala skatt. Syrianska har iaf en dålig ursäkt. SSK dom står bara över lagen.

http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland/sport/index.asp (kommer säkert försvinna snart)

2007-08-01 15:31
Profil ICQ
Svara med citat
VLT ger större plats åt ett bottenlag i div 3 som förlorar, Franke, än vad VSK får när man trycker dit 5 baljor på bortaplan och tar en välbehövlig trea.

Det säger väl ganska mycket..

2007-08-01 15:36

Svara med citat
Försökte hitta en länk så man kunde höra i efterhand utan resultat.

http://www.sr.se/vastmanland/nyheter/ar ... el=1513439

2007-08-01 16:25
Profil ICQ
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
SR P4 Västmanland gör stor sak av detta, och har gett VSK stort utrymme i de lokala nyhetssändningarna hela eftermiddagen. Undrar om VLT bryr sig om hur de utmålas i statsfinansierad radio?

2007-08-01 16:33
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
VLT försöker antagligen låtsas som om inget har hänt. De hoppas troligen på att, i dessa semestertider med många läsare bortresta, allt ska rinna ut i sanden. Om å andra sidan hela grejen får stor uppmärksamhet på andra håll i media kommer de att i längden få svårt att fortsätta låtsas som om det regnar.

2007-08-01 17:16
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
Försökte hitta en länk så man kunde höra i efterhand utan resultat.

http://www.sr.se/webbradio/include/play ... &IsBlock=0

14.13 kommer intervjun.

2007-08-01 17:32
van postare
van postare

Svara med citat

Artikeln om att VSK styrelse stod bakom laguttagningen var alltså det som fick VSK fotbolls ordförande att anmäla VLT till Pressombudsmannen. En annan händelse han också reagerat stark mot är när klubben, enligt Anders Carlsson kände sig utpekade som rasister. Anders Carlsson har nu fått nog och har slutat att uttala sig till VLT. Och han fortsätter med att säga:

- VLT:s agerande i ett antal frågor de är så allvarliga så det finns ingen anledning att stödja den verksamheten som de bedriver. Man får ju inte glömma att VLT inte är någon sorts allmännyttig organisation. Det är ju ett väldigt vinstdrivande företag som lever på att leverera nyheter till det här området. Och de är ju naturligtvis intresserade av att då och då hetta upp tidningen. Jag kan inte acceptera det sättet de har gjort det på, mot VSK.

Sista delen är ju väldigt intressant!

2007-08-01 20:08
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag tycker A.C utrycker sig mycket bra i intevjun!
Den intervjuade journalisten från pressetiska nämnden säger också att tidningar skall vara generösa med utymme för genmäle eller korrigeringar. Dessa skall ges lika stor plats och utrymme som den första "artikeln" så att alla som läst det felaktiga inte missar "rättelsen". To be continue....

2007-08-01 21:08
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Från sr.se

Artikeln om att VSK styrelse stod bakom laguttagningen var alltså det som fick VSK fotbolls ordförande att anmäla VLT till Pressombudsmannen. En annan händelse han också reagerat stark mot är när klubben, enligt Anders Carlsson kände sig utpekade som rasister. Anders Carlsson har nu fått nog och har slutat att uttala sig till VLT. Och han fortsätter med att säga:

Dom anklagdes ju som sagt för att styrelsen vart med o tagit i start 11, fast som snabbt nekades av styrelsen.. det roliga var att det var så SANT de kan bli.. säkra källor har HÖRT "hansken" säga exakt de som vlt påstog o som VSK förneka..
enkelt sagt.. när VSK gör bort (som vanligt), så skyller dom på en fin tidning,VLT..
bort med den där tjockisen !

2007-08-12 22:35
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
olli skrev:
Från sr.se

Dom anklagdes ju som sagt för att styrelsen vart med o tagit i start 11, fast som snabbt nekades av styrelsen.. det roliga var att det var så SANT de kan bli.. säkra källor har HÖRT "hansken" säga exakt de som vlt påstog o som VSK förneka..
enkelt sagt.. när VSK gör bort (som vanligt), så skyller dom på en fin tidning,VLT..

Gillar du Gessle också? Kan det vara Petter Nilsson? :smt050

2007-08-12 23:18
Profil WWW
expert
expert

Svara med citat

.

2007-08-13 07:22
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag är nog också inne på Petter Nilsson spåret.

För övrigt tycker jag VLT är en riktig skittidning...

2007-08-13 07:43
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
olli skrev:
Från sr.se

"så skyller dom på en fin tidning,VLT.."

Va menar du, fin tidning öh..? ? ? ? ?

De skriver ju bara skit om VSK och det som händer runt i kring.
De har fortfarande inte skrivit om att Skiljebo skatteplanerar,
De skrev inte en enda rad om när VIK Hockey mötte Bofors och de va hbråk på stan innan, samt att en VIK-supporter blev tagen för fylla inne på arenan. Jag skickade ett brev till dåvarande sportredaktionschefen Jähresten och frågade varför man gottade sig i VSK:s supportrars felsteg men skriver inte en rad när VIK-supportrar var inblandade i oroligheter, tror ni han svarade? -Nej.

Så fin tidning kan du glömma.

2007-08-13 08:43
Profil ICQ
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Japp, exakt så är det. Det är som vanligt att VSK jobbar i motvind. Tror inte att det är så många lag i detta avlånga land Svergie, Där lokala tidningen skriver bara en massa skit om lokal förening,

Kanske är så att IG studenterna på journalis skolan, är dom enda som får anställning på vlt. Kraven är inte så stora.

Men va fan, skit och läs vlt så bryr man sig inte, VSK med Anders C i spets mailar ju ut nyhets brev till medlemar och sponsorer, den riktiga versionen.

"Googlar man inte får man inget veta."

2007-08-13 10:03
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
En dröm vore om Västerås Tiding kunde etablera sig som en alternativ tidning till VLT med seriös journalistisk och konkurera med VLT. Det lär ju aldrig hända men kul vore det...

2007-08-13 10:38
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Och idag gottar sig vlt om att VSK skulle ha spelat onödigt hårt. Vilket jäkla skitsnack. De bara suger åt sig Skiljebos snyfthistoria helt utan objektivitet. De påstod ju tillochmed att domarntrion var dålig till favör för VSK.
Pasis VSK hat skiner igenom hela tiden.

2007-08-14 21:06
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
En dröm vore om Västerås Tiding kunde etablera sig som en alternativ tidning till VLT med seriös journalistisk och konkurera med VLT. Det lär ju aldrig hända men kul vore det...

Just nu ligger VT:s journalistik på den nivån att de gör helsidesinslag om hur dyrt det är att dricka öl i Västerås. :drinkers: Oavsett hur mycket man tycker om öl, måste jag säga att rent journalistiskt är det inte ett dugg vassare än VLT. Sport kommer i notisform på en halvsida, och upptas inte ens bland rubrikerna på deras hemsida. Så fortsätt att drömma du.

2007-08-15 08:13
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Just nu ligger VT:s journalistik på den nivån att de gör helsidesinslag om hur dyrt det är att dricka öl i Västerås.

Det kallar jag grävande journalistik i ettt ämne som tilltalar den stora massan.

VLT skullle inte få en siffra rätt...

2007-08-16 06:04

Svara med citat
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?telegramId=141931
Tycker VLT har jätte duktiga sportjounalister. Nu har dom läst i Borås tidning att Elfsborg får spela Uefacupen. Bättre sent en aldrig...
Men man kanske inte ska bli förvånad. Deras fotbollskunande är ju inte allt för stort.

2007-08-16 10:54
Profil ICQ

Svara med citat
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=614840

Det var i derbyt mot VSK som David Flink tidigt tvingades utgå sedan han fått Johan Svenssons sko rakt över handen. Det visade sig att Flink brutit tre fingrar.

Å fan trodde VLT och SSK fortfarande hävdade att Martin skadade Flink

2007-08-21 18:14
Profil ICQ
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
att VLT gjort fel
I slutet av juli anmälde VSK fotbolls styrelse VLT till pressombudsmannen, PO, efter en artikel i tidningen om att styrelsen skulle ha varit inblandad i uttagandet av klubbens a-lag, ett påstående som senare visade sig vara felaktigt.

VSK vs VLT (Anders Carlsson på VSK)
Igår höll de inblandade ett möte för att prata igenom situationen, och enligt VSK fotbolls ordförande Anders Carlsson, medgav tidningen att de har agerat fel.

- Det var bra att sitta ner och diskutera och ansikte mot ansikte säga det man tycker och känner, säger Anders Carlsson till P4 Västmanland. Han berättar vidare att klubben kommer att hålla fast vid att tidningen agerade fel oavsett vad PO kommer fram till i sitt utlåtande och att också VLT medgav att de handlat fel under mötet igår.

Det hela började med en artikel i VLT, tidningen skrev att VSK:s styrelse hade varit inblandad i uttagningen av a-laget, ett påstående som visade sig vara felaktigt.
Klubben anmälde tidningen till Pressombudsmannen, PO, och ordförande Anders Carlsson har sedan dess vägrat att svara på tidningens frågor. VLT har nu fått svara till PO med sin bild av det som hänt och igår höll man ett möte.

VLT:s chefredaktör Elisabeth Bäck vill inte kommentera ärendet innan PO har kommit med sitt utlåtande, men meddelar att båda parter kände ett behov av att träffas och prata och att mötet var givande och bra.

Nu avvaktar man PO:s beslut i ärendet som kommer i mitten av september. Fram tills dess kommer Anders Carlsson att fortsätta vara tyst när VLT ställer frågor och oavsett utgången kommer man alltså att vidhålla att tidningen gjorde fel.

2007-08-28 17:51

Svara med citat

Errol skrev:
Pressombudsmannen anser
att VLT gjort fel
I slutet av juli anmälde VSK fotbolls styrelse VLT till pressombudsmannen, PO, efter en artikel i tidningen om att styrelsen skulle ha varit inblandad i uttagandet av klubbens a-lag, ett påstående som senare visade sig vara felaktigt....

Nu avvaktar man PO:s beslut i ärendet som kommer i mitten av september. Fram tills dess kommer Anders Carlsson att fortsätta vara tyst när VLT ställer frågor och oavsett utgången kommer man alltså att vidhålla att tidningen gjorde fel.

2007-08-28 19:12
Profil ICQ
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
DERBY anser att ERROL gjort fel.

Errol >> Källhänvisning, tack.

2007-08-28 22:58
Profil WWW
expert
expert

Svara med citat
http://sr.se/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=1563091
Rubriken - "Pressombudsmannen anser
att VLT gjort fel" - är SR Västmanlands och inte Errols. Märklig rubrik minst sagt. Kanske har SR lånat in någon rastlös, strejkande VLT-murvel.

2007-08-29 00:00

Svara med citat
Borde faktiskt ha förstått att min gode vän Errol inte skulle skriva så.

2007-08-29 08:40
Profil ICQ
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Borde faktiskt ha förstått att min gode vän Errol inte skulle skriva så.

Jag glömde uppge källan.

2007-08-29 16:17
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
VT gör fan helt rätt. Västerås ölpriser är fullständigt oacceptabla! Någon måste etablera ett juste ställe med stor stark på iallafall runt 30-40 kr och pints för under 50 och köra lite klubbar. Krossa priskartellen i västerås krogliv! Jo, jag vet att det finns en indieklubb en gång i månaden med happyhour men det måste till nåt mer permanent.

2007-08-29 16:43
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jo, jag vet att det finns en indieklubb en gång i månaden med happyhour men det måste till nåt mer permanent.

Antar att du syftar på Fools Gold på Sigurdsgatan 25. Faktum är dock att SG25 har öppet varje helg med diverse konserter och lucky hour varje kväll fram till 21 brukar vara standard. 25 spänn för en 50 cl öl. Ligger dessutom i en fin tegelmiljö så det är helt klart värt promenaden över station!

2007-08-29 16:54
Profil WWW
Användarvisningsbild

Svara med citat

2007-08-29 16:55
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
ah okej, dåligt uppdaterad. då gratulerar jag till att FG levde vidare och ökade takten. när jag var där i julas var det i startgroparna.

men ändå, pitchers, bishop, B&B, skybaren och harrys känns saftiga och discoställena råder det ju också kartell på, även om jag är måttligt intresserad av t.ex Pluto. kanske reggaekillen på konrad kan överraska?

OT OT OT

2007-08-29 17:02
Användarvisningsbild

Svara med citat
ah okej, då gratulerar jag till att FG levde vidare och ökade takten. när jag var där i julas var det i startgroparna.

Den tredje upplagan av FG var nu i lördags faktiskt, kunde själv inte närvara. Men slakthustemat verkar ha vart lyckat! 8-[

2007-08-29 17:08
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Enligt en anonym krögare i just den artikeln, kommer ordningsmakten på besök om man säljer starköl för under 30 kr/glaset. Detta tillbakavisades av ansvarigt befäl.

Justja, VT hade i samma nummer en halv sida om att den elektroniska termometern utanför Arbetsförmedlingen visade fem grader för mycket, och bemödat sig att ringa upp det företag (i typ Stockholm) som har ansvar för termometern. I ett senare nummer gjorde de en uppföljning på hur en hantverkare flyttade givaren för termometern.

Fotboll då? Nja, jag har tittat i de senaste två-tre numren av Västerås Tidning men i bästa fall hittat någon enstaka mening som relaterar till fotboll alls. Kanske det inte finns något vettigt att skriva om, det finns ju inga framgångsrika publiklag i Västerås... Det är en annonsfinansierad tidning som successivt försöker utöka det redaktionella materialet, men just på sportfronten har de än så länge mycket sporadisk bevakning enligt min mening. Däremot kan de förstås förbättra sig, speciellt efter att i senaste numret skrivit att de är Västerås största tidning, räknat i snittupplaga den dag i veckan de faktiskt ger ut tidningen.

2007-08-29 23:10

Svara med citat
Enligt en anonym krögare i just den artikeln, kommer ordningsmakten på besök om man säljer starköl för under 30 kr/glaset. Detta tillbakavisades av ansvarigt befäl.

Tror snarare att denna anonyma krögare kommit överens med sina kollegor/konkurenter om vad ÖL priset ungefär ska ligga på. Annors hade väl 30:- var ett bra pris.

2007-08-30 06:58
Profil ICQ
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 138 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa