Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2018-12-11 05:27

Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
 VSK - Ersboda 5/10 klockan 15:00 
Författare Meddelande
somnat på barstolen, skriver i sömnen
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ok, vi kan bara vänta och se vad förbundet gör. Nu är det fullt fokus på nästa fight, oavsett vad så är vi inte borta, vi är starka just nu, vi får tillbaka Martin Andersson efter avstängning, däremot är Slättman och Wikström borta. Antar att Blommé tar slättmans plats och Wikströms plats är nog rätt given.

Målskillnad kan vara viktigt. Låt oss säga att vi får 3-0, då har vi "bara" 4 mål sämre än Vasalund (+1 poäng också...). En seger är ett måste, en storseger skulle smaka mumma.

Frågan är vem man petar till förmån för Martin Andersson... Temme?

2008-09-30 13:05
Profil ICQ WWW
van postare
van postare

Svara med citat
Skojar du med mig. Temme var ju bäst på plan igår tillsammans med Tobbe Holmgren.

2008-09-30 13:08
Användarvisningsbild

Svara med citat
Skojar ingentign, vet bara inte vem man ska peta. Grönis --> absolut inte. Kalle & DG gör bra matcher igår också.

2008-09-30 13:24
Profil ICQ WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat

Sedan skall han in efter ca 15-20 i andra. Han kan vända en match med sin fart om det behövs. Sedan brukar han vara kanon i början och sedan försvinna.

2008-09-30 13:36
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat

Matchen mot SFC är inte slut än och avstängningen kan knappast verkställas.
Disciplinnämnden kan ju besluta om omspel.

Det kommer besked i frågan från förbundet i morgon. Efter tävlings kommittén möte som är på förmiddagen.

2008-10-02 12:57
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
David och Slätta är nog inte avstängda.

Matchen mot SFC är inte slut än och avstängningen kan knappast verkställas.
Disciplinnämnden kan ju besluta om omspel.

Det kommer besked i frågan från förbundet i morgon. Efter tävlings kommittén möte som är på förmiddagen.

Står i VLT:s nättidning att David och Slätta är spelklara mot Ersboda eftersom SFC matchen inte är avslutad. En märklig konsekvens av detta blir väl då att "Kapten" Martin Andersson tvingas stå över en match till? Om det är så då är det ju helt sjukt vilka konsekvenser det blir av en avbruten match.

2008-10-03 19:08
Användarvisningsbild

Svara med citat
Vilket sjukt regelverk. Enligt vskfotboll.nu så är David & Slättman ej avstängda. Men Martin är avstängd! På ett sätt helt logiskt, men ändå inte. För från SFC matchen finns väl 2 alternativ

* Omspel
* Ett bestämt slutresultat av förbundet (1-1 eller 3-0).

Omspel kommer det inte att bli, altså blir det alternativ nr2. Om jag då har förstått rätt är David & Slättman avstända mot Umeå. För Martin Andersson räknas inte matchen som om den har spelats, men för David & Slättman gör den det? Var finns logiken?

Jag menar, blir det omspel, ja då får väl Martin vara avständ då!! Om det inte blir omspel så var han ju ändå avständ under matchen.

Helt vansinnigt om allt det här stämmer. VSK har alltså med all sannolikhet David & Slättman borta mot Umeå, och dessutom är följande spelare i riskzonen: Joonas Botold
Patrik Grönvall
Daniel Gustavsson
Kalle Ljungberg
Filip Mårtensson
Jonas Stark

Usch. Om vi inte får 3-0 mot Syrianska kommer jag koka av ilska... Då har verkligen vi blivit straffade på alla sätt man kan bli.

2008-10-03 21:16
Profil ICQ WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Får vi 3-0 mot SFC så har Martin varit avstängd i två matcher. SFC och Ersboda.

Regelverket är knäppt.

Martin borde ha varit avstängd i matchen i omgång 22 och inte nästa match.

Alltså avstängd mot SFC oavsett när matchen spelades.

Här borde reglerna ändras.

2008-10-03 21:22
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Det borde ju då bli kompensations situation 0-3 mot SFC.
Ännu ett argument för det.....

2008-10-03 23:52
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Vilken miss i regelverket alltså, kan inte tidigare varit aktuell då vem som helst inser hur sjuk den är - regeländring inom kort enda vettiga!!!

2008-10-04 00:19
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat
Nån måste ha tolkat reglerna fel. Martin kan omöjligt vara avstängd mot Ersboda då hans avstängning gällde matchen mot Syrianska. Skulle det bli omspel så är han avstängd i den matchen, således så blir följden av en avstängning även i matchen mot Ersboda att han får två matchers avstängning för något som ska ge en match avstängning.

2008-10-04 08:49
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Nån måste ha tolkat reglerna fel. Martin kan omöjligt vara avstängd mot Ersboda då hans avstängning gällde matchen mot Syrianska. Skulle det bli omspel så är han avstängd i den matchen, således så blir följden av en avstängning även i matchen mot Ersboda att han får två matchers avstängning för något som ska ge en match avstängning.

Ja, för rent teoretiskt skulle han alltså kunna vara avstäng resten av säsongen. Ifall samtliga kvarvarande matcher avbryts och beslut om resultat avgörs två veckor senare så blir det på det viset. Skumt. Fel.

Det troliga är ju att vi vinner med 3-0 mot Syrianska, annars är det ju VI som straffas hårdast rent sportsligt för det inträffade.

2008-10-04 08:56

Svara med citat
Titta på England, där skulle det här aldrig hända. En spelare blir aldrig avstängd innan dom kommit där. Det händer ju tom att utvisade spelare spelar omgången efter där. Känns lite som VSK fått smaka på egen medecin (stänga av supportrar i väntan på dom).
Hade det här varit i England hade alla fått spela på Söndag. Hade det blivit omspel hade Martin varit avstängd nästa match, och Wickström Slättman helt fria. Vid annan (väntad) dom skulle Wickstöm och Slättman blivit avstängda mot Umeå.

2008-10-04 09:54
Profil ICQ
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
VSK stänger ståplatsläktaren efter samråd med SPORTS.
Vad är detta?
Ska vi straffas nu? förklara er.
Det är väl tak på ståplats med, så köper inte resonemanget att du ska slippa bli blöt.
Och normalt så betalar man 80:- på ståplats, 60:- mot uppvisande av SPORTS kort.
Nu blir en del tvingade att betala mer! Då priset för vuxen är 100:-
Det lockar väl inte fler till arénan?
Hur tänkte ni nu? gör om, gör rätt!
Ta 50:- eller som nån sa, gratis entré, det får man igen i kioskerna.

Senast redigerad av Peak 2008-10-04 11:25, redigerad totalt 2 gånger.

2008-10-04 10:29
Svara med citat
Sports>> Varför har ni beslutat för att stänga ståplats?

2008-10-04 11:06
ett ynka inlägg gör ingen glad
ett ynka inlägg gör ingen glad

Svara med citat
Får vi se en favorit i repris kanske? :smt002 Någon som kommer ihåg hur det slutade här i Umeå i våras? \:D/

2008-10-04 11:09
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Får vi se en favorit i repris kanske? :smt002 Någon som kommer ihåg hur det slutade här i Umeå i våras? \:D/

Ersboda har gjort flest mål av mitten-/bottenlagen. Trea totalt sett.
VSK har gjort flest mål av alla.
Ersboda har släppt in flest mål av alla.
VSK har släppt in flest mål av topplagen.
Ersboda - VSK i våras slutade 4-3.

Jag gissar således 0-0.

2008-10-04 11:24
Användarvisningsbild

Svara med citat

Citat:
Avstängningar och varningar i samband med avbruten match
I avbruten match som ska spelas om annulleras, med undantag för utvisning för grov förseelse och rapport/anmälan för olämpligt uppträdande, konsekvenserna av de händelser som inträffat under matchen.
Spelare som utvisats för grov förseelse i match som avbrutits, och som ska spelas om, ska
stå över i samma tävlings nästkommande match, i den match spelaren är behörig att spela.
Spelare som stått över i match som sedermera avbrutits, ska stå över i samma tävlings
nästkommande match, i den match spelaren är behörig att spela.
I avbruten match där resultatet fastställs och matchen inte spelas om ska konsekvenserna av de händelser som inträffat under match såsom varningar, utvisningar och spelare som stått över match gälla som om matchen hade fullföljts.

Helt idiotiska regler faktiskt. Man ska också ha i baktanke att det är klubbarna som accepterat och tagit fram reglerna. Men de måste verkligen ändras, för det är faktiskt helt vansinnigt. Det scenario som J.D drar upp kan ju verkligen inträffa i teorin.

Allt annat än 3-0 för VSK är ju en katastrof i det här läget, då blir det verkligen vi som får lida.

Det som är det värsta är att det faktiskt gått 6 dagar sedan incidenten imorgon. På den tiden borde förbundet ha kommit fram till ett resultat.

Vidare så undrar man ju när resultate kommer skrivas i sten. Blir det 3-0 till VSK överklagar Syrianska, blir det 1-1 överklagar VSK. Blir det omspel överklagar båda. Då går det vidare till beslutsnämnden (tror jag det heter). Alltså lär ju inte resultatet ha vunnit "laga kraft" förrän åtminstone de har tagit upp och beslutat i ärendet. Det kanske sker efter serien är avslutad. Då kan Wikström & Slättman bli avstängda i ett kval istället.

2008-10-04 11:54
Profil ICQ WWW
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Alla som köpt säsongskort till ståplats av VSK Fotboll har utan extra kostnad tillträde till sittplatsläktaren på Swedbank Park.

Men med tanke på att det står så här på VSK:s hemsida så är jag inte orolig för att det ska bli dyrare för våra medlemmar att gå på fotboll.
Om dom inte gör skillnad på VSK SPORTS kort och säsongskort vill säga.
Men om det nu skulle vara så att man gör det kan jag förstå om folk blir förbaskade.
Jag har inte varit delaktig i något sånt här beslut och får därför hänvisa er som SMS:ar och ringer mig att kontakta SPORTS ordförande i denna fråga.

2008-10-04 12:56
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Men jag tänker inte bara på mig själv, utan bryr mig om publik i övrigt också.
Utan hur tänker klubben? Säkert inte alls, när en del nu straffas, som varken har årskort eller SPORTS kort om nu det gäller?
Då ska dom som normalt betalar 80:- på ståplats, och vill ha det, nu tvingas att betala 100:- för sittplats. Är det att locka fler till arenan?
Och varför har enbart nån från SPORTS gått med på detta (inte bra), hur tycker supportrarna, för det är ju vi som delvis använder ståplatsläktaren, ja det börjar ju märkas här om inte annat.
Ännu en gång, gör om, gör rätt!

2008-10-04 13:08
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Vad är det här för ett sinnessjukt beslut? Bland det mest idiotiska jag upplevt.

Öppna ståplats nu!

2008-10-04 14:40
Profil WWW
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Sports>> Varför har ni beslutat för att stänga ståplats?

Vi har inte beslutat nånting angående det. Det är bara bullshit! Isåfall är det någon som tagit beslutet själv..

2008-10-04 15:57
Profil WWW
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Och varför har enbart nån från SPORTS gått med på detta (inte bra), hur tycker supportrarna, för det är ju vi som delvis använder ståplatsläktaren, ja det börjar ju märkas här om inte annat.

Mmm...

Jag kan hålla med dig att det kan låta lite konstigt.
Jag har pratat med en annan i styrelsen under dagen och han hade inte heller någon anning om detta.

Dels beror deta på att vi i styrelsen under en tid fått förändringar på det privata planet som gör att tid för div. möten fått stå tillbaka.
Men nu vet jag att styrelsen kommer ha ett mötee på söndag så det kan kanske bli lite bättre efter det.

Den andra delen är ju vad supportrarna tycker.
Ja det är ju vi i styrelsen som representerar VSK Sports och då givetvis Sports medlemmar.
Jag har ju som sagt ingen mer info om detta med just denna ståplatspryl.
Rent historiskt så är det ju ett givande och tagande i allmänhet.
Men att stänga ståplats och det skulle ge konsekvensen att våra medlemmar utan säsongskort får betala mer för sittplats låter ju lite knas.
Jag har svårt att tro att det är exakt så det är sagt mellan VSK och VSK Sports (den/de som nu tagit ett styrelse beslut)....
Ingen i styrelsen vill ju att det skall bli sämre för våra medlemmar.
Om det är på det sättet att det blir dyrare så kommer jag se till att vi ser över våra rutiner för beslutsrätten i framtiden inom sports styrelse.

2008-10-04 16:02
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Öppnas inte ståplats ser jag inget annat alternativ än bojkott. Något jag absolut vill slippa i denna stund av allvar för VSK Fotboll.

2008-10-04 16:28
Profil WWW
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Efter mycket om och men har jag nu varit i kontakt med våran ordförande i VSK SPORTS.

VSK har tagit kontakt med honom och diskuterat att dom vill hålla ståplats stängd.
Detta med diverse olika argument.
Våran ordförande har då utryckt VSK SPORTS missnöje med att genomföra ett sådant beslut att stänga ståplatsen och SÄRSKILT våran sektion.
Tydligen är det ordagrant som det står på VSK:s offeciella.
Man inte betalar mer om man har ståplatskort(säsong)..
Men hänsyn till övriga medlemmar som vi i VSK SPORTS har man inte tagit.
Det betyder att dom som alltid köper matchbiljett blir drabbade av en prishöjning.
Kompensationen blir bjudna att man blir bjuden på kostnaden för själva stolen.

Vi i VSK SPORTS är enligt våran ordförande och övriga i styrelsen inte alls i en överenskommelse med VSK i denna fråga.

SAXAT från VSKFOTBOLL:
Citat:
Ståplatsläktaren kommer enligt överenskommelse med supporterorganisationen VSK Sports att vara stängd i morgon.

Detta betyder altså följande!

VSK kontaktar oss och tar upp sin önskan!
SPORTS säger att det INTE är ett bra beslut!
Klubben kör över VSK SPORTS och går dessutom ut med att parterna är överens.
(Denna info baseras på vskfotbolls utalande på sin hemsida samt telefonsamtal med våran ordförande i VSK SPORTS)

Låter som att det kan komma att bli många paraplyer vi kortsidan mot friskvårdscentret.

2008-10-04 16:58
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
VSK har tagit kontakt med honom och diskuterat att dom vill hålla ståplats stängd.
Detta med diverse olika argument.

Du har inte lust att tala om vilka argument? om du vet dem.

2008-10-04 17:05
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat

VSK SPORTS GÅR IN FÖR 80:- på sittplats.
Vissa upp medl.kortet när du går in.

I enlighet med den överenskommelsen JAG och Clase S. Nyligen gjort i telefon.

Senast redigerad av Wille Wheels 2008-10-04 17:19, redigerad totalt 1 gång.

2008-10-04 17:15
Svara med citat
Spelar väl ingen roll? Jag vill stå på ståplats för det är där jag har säsongskort och det är där vi ska stå!

Ge mig en vettig anledning till att läktaren är stängd så ska jag kanske ändra åsikt. Regn? Psssst.

2008-10-04 17:15
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Spelar väl ingen roll? Jag vill stå på ståplats för det är där jag har säsongskort och det är där vi ska stå!

Ge mig en vettig anledning till att läktaren är stängd så ska jag kanske ändra åsikt. Regn? Psssst.

Stå på sittplats? :smt003

2008-10-04 17:21
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
SNÖ och REGN.
Taket på stå är lite kort så därför vill man hålla sitt öppen.
VSK värnar om sina supportrar och ger därför VSK SPORTS dealen att gå in för samma pris som på våran egen sektion. DVS. 80:-...Då ingår stol.
Detta görs även pga. personalbrist och värdet av att ha försäljning till alla.
MAn vill även att alla ska få tillgång till supportershoppen trots personalbristen.

2008-10-04 17:26
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Sen irriterar det mig att VSK Fotboll går ut med att VSK Sports gått med på beslutet. Det är ju åt helvete. Vad fan håller dem på med? Nej, bojkott känns som det enda rätta. Varför inte ge oss argument för avstängd ståplatssida?

2008-10-04 17:26
Profil WWW
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Chrille skrev: Det är ju nå fuffens på gång.

Precis, instämmer!
Och hur kan man gå ut o säga att det är i samråd med VSK SPORTS, detta är ett jävla grovt övertramp, börjar likna en tidnings påhittade artiklar!
Och har vi alltså byggt en ny arena som inte klarar regn? Det är ju tak på ståplats med, och en del publik får nu rabatt på matchen, men andra inte, nej luktar fuffens o det grövsta.
Skärpning!

2008-10-04 17:43
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat

Tror det här bara handlar om att det inte finns folk som kan/vill ställa upp och jobba.

En lucka där det det skall säljas biljetter, ett insläpp, en kiosk, och ev en grill. Allt detta slipper man bemanna. Men vad man sagt när man ringt till Olle vet jag givetvis inte.

Anledningen till att jag gissar på just detta är att det i flera matcher nu har varit svårt att få det att fungera. Som extra besvär så är många av de som jobbar på matcherna med i VSK-vännerna och de har arrangemang just innan den här matchen.

Men det här med en stängning av ståplats skulle givetvis ha lösts tidigare och inte kommit som en överraskning dagen innan matchen.

Så jag tror inte alls på fuffens utan att när Claes skall bemanna upp får han det inte att fungera utan måste göra något drastiskt. Alltså detta är bara en konsekvens av dålig planering.

2008-10-04 18:24
Svara med citat
Då kan man ju vara tydligare med den riktig orsaken så ska dom nog se att folk har förståelse!

2008-10-04 18:26
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Då kan man ju vara tydligare med den riktig orsaken så ska dom nog se att folk har förståelse!

Håller helt med. Tydlighet är A och O.

Det finns en gammal fin ledstjärna:

Folk som är rätt informerade tar ansvar. Folk som inte är informerade kan inte ta ansvar.

2008-10-04 18:36
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
nisse andersson>> Håller med där! Sedan är det säkert bara bra för VSK att få alla samlade på sittplats för det är ju där i princip all försäljning är.
Sedan fattar jag inte! För mig är det billigare att gå in på ståplats med VLT-kort och som VSK-medlem. Även om det är reducerat pris i morgon på sittplats. Detta kan få andra att inte gå eller bli förbannade som inte vill betala mer än 60:- i entré. Om VSK gör så här tycker jag man ska ha samma pris på sittplats som man annars har på ståplats. Och man borde kunna gå från sittplatsentrén till ståplatssidan ...

2008-10-04 18:41
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Här nedan levererar jag en alldeles rykande het och spektakulär sammansvärjnings-teori helt i linje med syriansk vardags realism.

(Obs! Ironi)

SVFF kommer säkert ha en funktionär eller en extra matchdelegat på plats under söndagen för att försöka bilda sig en uppfattning om VSK supportrarnas agerande och där igenom försöka få fram någon form av komprometterande bevis mot VSK så att de kan besluta sig för enbart böter och ett faställdt X även fint kallat för beslutsunderlag.

Det de ser och dokumenterar kommer med stor sannolikhet ligga till grund för hur de skall behandla incidenten i Slöddertälje.

Man kan misstänka att VSK som motdrag valt att agera genom att stänga ståplats för att på så vis splittra klacken för att kunna visa upp en "vacker fasad" utan en massa fylla, könsord´s skrikande komentarer om stinsen och motståndare laget, samt andra icke passande beteenden. Enbojkott välkomnas troligen till just denna matchen då det betyder förre gapiga och stökiga supportrar på parken.

Fler relevanta och icke relevanta synpunkter någon?

Tunga drakar lyfter i motvind....

2008-10-04 19:00
Profil WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag tror det är kommunen som börjat gå igenom finanserna. Eftersom hela Kokpunkten skulle finansieras mha köpoptioner i Swedbank så haltar kalkylerna något. Dock finns prima byggmaterial att tillgå i parkens ståplatsläktare. Man monterar helt sonika ner skiten och bygger äventyrsbad av den.

2008-10-04 19:35
Profil WWW
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Om man nu verkligen så gärna vill ha lite mer folk mot slutet, borde man då inte sänka priset för att locka fler? Nu blir det dyrare för folk utan säsongskort/medlemskap...går inte riktigt ihop.

Att skylla på vädret när det med största sannolikhet är brist på funktionärer är rent sagt löjligt, varför inte erkänna ev misstag i planeringen ist? Och om tidigare kommentarer stämmer att sedan ljuga om att det hela är i samråd med Sports att stänga ståplats borde vederbörande ta en funderare på vad han sysslar med...

2008-10-04 21:39
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Precis, kan inte bli mer klartext, vad än vissa skribenter här försöker få det till, så är det bara patetiska försvarstal för VSK fotboll.
Den som köper deras argument , viket bara totalt nervärderar Swedbank Park (regn, snö, storm:-), ge er nu, ju mer ni drar upp, ju mer fuffens fattar ju alla att det är) som dom dessutom gått ut och ljugit i är jävligt blind.
Vi vill ha ståplats!!!!!!!!!!!!
En officiell ursäkt är det minsta dom kan gå ut med!

2008-10-05 00:59
Moderator
Moderator

Svara med citat
Jag blev kontaktad av VSK fotboll angående detta med stångd ståplats. Jag sa att det inte var en bra idé då klacken hör hemma på ståplats och när argumentet om att det kanske bara blir några hundra och att man därför vill samla alla är väl ett tänk från dom, men vi har haft några hundra tidigare också och då har det inte varit några problem med ståplats.

VSK vill samla den skara som går på sittplats för att alla ska kunna ta del av souvenirer och burgare. Personligen tyckte jag det var sak samma då vi alltid har ståplats öppen och därför kunde ha det även denna match.

Sedan såg jag tidningen och då hade man stängt, Sedan har wille varit i kontakt med VSK efter det och löst den sista delen med rabatten men ståplats är vår och där ska vi stå!

2008-10-05 09:00
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Mitt säsongskort på ståplats fungerar på sittplats idag med andra ord?
Utan att jag behöver betala extra ?

2008-10-05 09:27
Svara med citat
MAn borde kunna göra det så mycket smidigare, enbart genom att gå ut och säga att det inte kommer finnas någon försäljning på ståplats utan hänvisar alla oss som står där till sittplatsläktaren i halvtid.

Blir det nu så att ståplats är stängd så är det lämpligast om alla sjungande supportrar samlas runt den "engagerade sittplatssektionen".

2008-10-05 09:52
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Grönvitt VSK skrev: men ståplats är vår och där ska vi stå!

Stretford skrev: Jag vill stå på ståplats för det är där jag har säsongskort och det är där vi ska stå!

Precis!
Så hur blir det nu?
Fortfarande inget ändrat på vskfotboll.nu men dom struntar väl i den här blundern samt att dom gått ut med falska uppgifter, som inte lockar fler till arenan, då det fortfarande är dyrare för en del som inte har säsongskort eller SPORTS kort.

2008-10-05 09:58
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
fortfarande är dyrare för en del som inte har säsongskort eller SPORTS kort.

Fattar inte varför dessa skulle vara viktiga.

Välj dina strider. Vem eller vilka kämpar du för här eller är det så att du bara försöker leta fel?

2008-10-05 11:04
Användarvisningsbild

Svara med citat
Hur är vädret i Västerås? Är det risk för att matchen blir avbruten efter 80 minuter och därmed få Martin avstängd mot UFC också?

Annars är det lite nyckelläge idag. Seger är ju verkligen ett måste, men sedan så fort efter matchen är slut börjar en lika viktig match, Vasalund - Gröndal (direktsänds på svenskaspel). Blir en nervös eftermiddag idag... :smt103

2008-10-05 11:10
Profil ICQ WWW
van postare
van postare

Svara med citat
Peak skrev:
fortfarande är dyrare för en del som inte har säsongskort eller SPORTS kort.

Fattar inte varför dessa skulle vara viktiga.

Välj dina strider. Vem eller vilka kämpar du för här eller är det så att du bara försöker leta fel?

Alla är väl viktiga eller hur nisse ?

2008-10-05 11:13
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Ja du nisse andersson, egentligen så skulle man inte kommentera det du skrivit, (ytterligare en blunder som nån blaska lätt skulle kunna förstora) men man måste, då det är beklagligt om det är så ni tänker inom föreningen?
Och kom inte och snacka om strid, om folk felbehandlas/ kränks m.m så ska det fram. Och jo det är vi som tar strid för klubben och även mot, och får göra det för ofta, så att inte den kör över och gör såna här blundrar som det inte kan finnas mycket tanke bakom, hur svårt kan det vara?!

2008-10-05 11:30
van postare
van postare

Svara med citat
Går det att följa matchen från någonstans för oss i exil?

2008-10-05 13:21
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
DG har varnas, även han avstängd mot Umeå. Nu riskerar vi att ha 3 St spelare borta i den svåra borta matchen mot Umeå.

2008-10-05 14:17
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat

1-0.. Kalle Ljungberg..

2008-10-05 14:18
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Går det att följa matchen från någonstans för oss i exil?

- http://blogg.vlt.se/lander/index.php?en ... 005-143352

2008-10-05 14:21
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ibland är man kall, kaxig, dum, eller det kanske bara är ren och skär logik. VSK vinner mot Ersboda. Kl 17.00 på svenskaspel.se avgörs däremot serien. Vid X2 blir det VSK som tar kvalplatsen och vid 1 blir det förmodligen Vaslaund som tar den. Inget av lagen missar ett kval till Superettan.

Det känns som en otroligt viktig, intressant och nervig eftermiddag.

Hoppas AIK-utlånet Brwa Nouri (i Gröndal) visar att han är så bra som bara han kan vara. Då är han en outstanding playmaker.

Btw, när kommer det andra och tredje målet?

2008-10-05 14:28
van postare
van postare

Svara med citat

2008-10-05 14:46
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Målskilnaden kan ju bli väldigt viktigt, så se till att ös in så många mål det bara går idag sport....

vi har väl än 7 mål att ta in på Vasalund

2008-10-05 14:51
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Målskilnaden kan ju bli väldigt viktigt, så se till att ös in så många mål det bara går idag sport....

vi har väl än 7 mål att ta in på Vasalund

8 St inför dagens match för att vara exakt.
Därför får vi hoppas att Gröndal vinner mot Vasalund idag med några mål & att VSK gör några fler.

2008-10-05 14:56
Användarvisningsbild

Svara med citat
3-0. Kom igen nu VSK, målskillnaden kan vara grymt avgörande.

Kom ihåg att vid 3-0 mot SFC är det bara två måls skillnad mellan VSK och Vasalund just nu...

2008-10-05 15:08
Profil ICQ WWW
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Det känns som att målskillnadsaffären är överskattad om (eller snarare när om mina källor är tillräckligt initierade) SFC matchen slutar 0-3.

Då skiljer det en poäng och för att vi VSK och Vasalund skall sluta på samma poäng krävs med största sannolikhet att VSK kryssar i en omgång Vasalund förlorar. Små sannolikheter...

2008-10-05 15:13
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat

Vasalund-Gröndal är uppskjuten.

2008-10-05 15:14
Profil WWW
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Dramatiken tätnar

Vasalund-Gröndal är uppskjuten.

Varför? Jag som hade tänkt se matchen på Svenska spels webb-tv.

2008-10-05 15:18
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 77 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa