Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2018-08-18 10:09

Svara på tråd  [ 16 inlägg ] 
 Summering säsong 2008 
Författare Meddelande
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
För att gör en EXTREMT kort summering för säsongen 08.

Det var inte i södertälje som VSK tappade kvalplatse till superettan eller rent av direktplatsen.

Tänker på de riktiga bottennappen mot :

1. Ersboda förlust med 4-3
2. Brage hemma förlust 2-1
3. Forward borta ledning fram till den 85 min sen förlust med 3-1

De andra förlusterna kan man ta, då motståndarna var nog snäppet bättre i just de specifika matcherna.

Man har inte råd med några riktigt dåliga insatser om ambitionen är att avancera.

Intressant o se vem som blir klar, tycker personligen att det är dags med en föryngring i truppen.

Man kan inte ha flera 30+ spelare i truppen o hoppas på avancemang.

Man kan heller inte luta sig tillbaka på gamla meriter (Stefan Bärlin).

Har hört att Berhane är på väg till en Sthlm`s klubb.

2008-10-25 09:42
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Varför skulle man inte kunna ha spelare över 30 år i truppen och hoppas på avancemang? Om du tittar en division högre upp så hittar du Örgryte. Dick Last, Magnus Källander och Allbäck är närmare 40, hela högen.

I själva verket har vi en relativt ung trupp.

2008-10-25 10:08
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Allvetare skrev:
För att gör en EXTREMT kort summering för säsongen 08.

Det var inte i södertälje som VSK tappade kvalplatse till superettan eller rent av direktplatsen.

Tänker på de riktiga bottennappen mot :

1. Ersboda förlust med 4-3
2. Brage hemma förlust 2-1
3. Forward borta ledning fram till den 85 min sen förlust med 3-1

De andra förlusterna kan man ta, då motståndarna var nog snäppet bättre i just de specifika matcherna.

Man har inte råd med några riktigt dåliga insatser om ambitionen är att avancera.

Intressant o se vem som blir klar, tycker personligen att det är dags med en föryngring i truppen.

Man kan inte ha flera 30+ spelare i truppen o hoppas på avancemang.

Man kan heller inte luta sig tillbaka på gamla meriter (Stefan Bärlin).

Har hört att Berhane är på väg till en Sthlm`s klubb.

Håller fullständigt med om att det blev några kostsamma bottennapp som du skriver ovan, men visst behövs det rutin i truppen. En fotbollsspelares ålder är abstrakt men självklart får ingen luta sig tillbaks på gamla eller unga meriter. Om Berhane vill till Sthlm. och nån fortfarande är intresserad av honom efter den här säsongen, så hoppas jag ändå att VSK sätter en skaplig prislapp då han signerat kontrakt över flera år.

2008-10-25 21:25
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Rykten om att Berhane är på väg till Stockholm gör mig ändå inte så bekymrad.
Killen har levt i en frysbox lite för länge för att jag skulle gråta om han drar.
Det finns hur mycket positivt som helst att säga om Berhane och jag hoppas han en dag hittar storformen.
Då blir han en grym spelare.
Men om han skall stanna i VSK så är det dags att börja leverera även i hetluften.

2008-10-25 22:56
Svara med citat
Hoppas inte att de ryktena stämmer. Jag har fortfarande lite hopp kvar till Temme. Lite mer jävlaranamma och passningsspel så blir han en forward av åtminstone superettaklass.

2008-10-26 00:29
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Tycker att Stark ska få nytt kontrrakt, efter att Stark tog tillbaka sin plats som mittback så började VSK att vinna,

Ja han är inte den snabbase spelaren, men han är otroligt placerings säker, har mycket rutin osv.

Vill sedan Svensson lägga av, är det väl bara att acceptera detta, men tycker att Curtan ska vara kvar. Finns mycket fotboll i han. Sedan göra allt för att förlänga Grönvalls kontrakt.

"Googlar man inte får man inget veta."

2008-10-27 09:33
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Jag kan inte hålla med om att Brage-matchen var ett bottennapp. VSK spelade bra fotboll och borde ha vunnit med flera bollar. Att de inte gjorde det vet alla som var på plats vad det berodde på... Min puls ökar direkt när jag tänker på den matchen!

Berhane skulle, med facit i hand, ha sålts för fina pengar när han var som bäst och intresset som störst för honom. Han har stannat i sin utveckling och kommer antagligen inte att bli bättre än vad han är nu - en duktig div I-spelare. Han kommer att bli/har blivit en ny Moses Ndugwa.

2008-10-29 17:20
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Om Curtan ska vara kvar så måste han spelas in som ytterback och konkurrera om de platserna. På centralt mittfält har han inget att göra. Till nästan vilket pris som helst måste vi ha ett tillskott i form av en centrocampista - även om Svensson fortsätter - vilket han gärna får för min del. Martin måste erbjudas ett bra kontrakt så han stannar. Skulle även sitta fint med en till mittback som konkurrerar med Stark, Blomme och framförallt Slätta. Och när det ändå är julafton så måste vi fylla tomrummet efter DG med en offensiv tvåvägsspelare, t.ex ytter/forward, jag tror att Kalle kan ta en kant och göra det bra om han får vara frisk, sen har vi ju Bäret i bakfickan om han vill(?)

2008-10-29 18:26
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat

2008-10-29 20:39
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
http://www.vskfotboll.nu/index.php?fot=nyh&newsno=1840

Här är slutställningen i poängligan på vskfotboll.nu

Patrik Grönvall 22
Temesgen Berhane 16
Martin Andersson 15
Daniel Gustavsson 14
Johan Svensson 14
David Wikström 13
Kalle Ljungberg 13
Tobias Holmgren 11
Joonas Botold 11
Johan Slättman 11
David Curtolo 8
Oscar Pehrsson 5
Lucas Fernandez 3
Titus Mulama 3
Jonas Stark 3
Stefan Bärlin 1

2008-11-06 13:18
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat

Temme på andra plats?
Räknar man även poäng gjorda på T-matcher?
Har han verkligen levererat dessa poäng i hetluften i aktivt seriespel?

2008-11-06 21:20
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Alltså nu måste jag bara fråga..

Temme på andra plats?
Räknar man även poäng gjorda på T-matcher?
Har han verkligen levererat dessa poäng i hetluften i aktivt seriespel?

Efter en snabb koll verkar det som att det inte delades ut några poäng i träningsmatcherna. Med andra ord är dessa från seriespelet och jag håller med om att det är märkligt att han fick så många.

2008-11-06 21:40
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Dividerar vi med speltid (för att mäta effektiviteten) så förstärker Temme sin andra plats och går möjligen förbi Grönvall.

Det kan man se på två sätt. Det ena sättet är att man inte är imponerad av hans säsong och ser svagheten i honom. Det andra är att han under en dålig säsong lyckas komma tvåa i klubbens poängliga, vilket är en väldigt hög lägstanivå.

2008-11-07 01:49
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Tittar man en gång till så ser man hur dessa poäng fördelas mellan offensiv och defensiv, Kan tänka mig att rätt många ströpoäng råkar hamna på en medioker anfallare istället för en mittback som gör sitt jobb prickfritt.

2008-11-07 02:19
Profil WWW
somnat på barstolen, skriver i sömnen
somnat på barstolen, skriver i sömnen
Användarvisningsbild

Svara med citat
Poäng säger ju också bara hur bra du är i vissa matcher, inte hur jämn du är. Temme har kanske blixtrat till vid några matcher och det räcker för en andraplats. Det är ju trots allt ändå en styrka.

Samma sak här. Med en tränare som får fram den rätta motiviationen hos Temme så kan Temme blir hur bra som helst...

2008-11-07 09:18
Profil ICQ WWW
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Vad kan sägas om gångna säsongen? Små marginaler gör att vi missar kvaplatsen. VSK har problem med att hantera positiva förväntningar och spelar som sämst när det gäller som mest. Sedan är det olyckliga omständigheter som ger oss oavgjort i två avbrutna bortamatcher. Gröndalmatchen tappades som jag ser det på för stor tilltro till Bärlin. Ändå såg det ut att bli en klar seger där om Hans-Ken kunnat nyttja Bärlin på bättre sätt än att alla bollar skulle gå långt. Jag var (något efterklok) rädd att vi skulle sätta för stort hopp till frälsaren trots att han inte rimligen skulle kunna prestera samma måleffektivitet som innan han lämnade VSK. Laget presterar osannolika matcher exv med 7 mål mot serietvåan och ändå faller vi på målskillnad mot Vasalund. Eller så ska Vasalund tacka förbundet för att VSK helt obegripligt inte får seger 3-0 i den avbrutna bortamatchen mot Syrianska. Jag hoppas någon i förbundet kan förmå att inse konsekvenserna av detta hiskeliga beslut. Men det är inte där VSK missar avancemanget. Det är som vanligt de trista skitmatcherna mot sämre lag. Och där har tränaren en väldigt stor del av ansvaret. Jag tycker därför att det är rimligt att Hansken slutar. Nästa säsong måste vara den sista i div 1.

2008-11-13 15:27
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 16 inlägg ]