Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019-11-18 04:12

Svara på tråd  [ 315 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
 Avgå Hansken 
Författare Meddelande
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Vi har en sämre säsongsinledning än när Sören var tränare.

Fiasko uttalanden hit och dit.

Fiasko i Svenska Cupen.

Hattandet med Jonas Stark.

Sämre spel än detta har jag inte sett sedan hösten 2005.

Vem skall ta över?
Richard Money förstås om inte Kalle Granath nuvarande J tränare. Snacka om vinnartränare. Ny seger borta mot Djurgården i J-allsvenskan.

2008-05-14 21:21
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Banken skrev:
Vi har en sämre säsongsinledning än när Sören var tränare.

Fiasko uttalanden hit och dit.

Fiasko i Svenska Cupen.

Hattandet med Jonas Stark.

Sämre spel än detta har jag inte sett sedan hösten 2005.

Vem skall ta över?
Richard Money förstås om inte Kalle Granath nuvarande J tränare. Snacka om vinnartränare. Ny seger borta mot Djurgården i J-allsvenskan.

Nu kastar vi ut Hansken! Väck med sig, lille vän. Jag tror att din kompetens funkar bättre med knattarna på fotbollens dag än i ett seniorlag som VSK. Det räcker inte med att vara snäll och glad. Man måste visa resultat - annars ska man inte ha betalt! Vi håller ju på att följa med Elefanterna ner i djupet... Snart blir det seriefinaler mot IFK Västerås inför 200 tappra gubbar i keps och några småungar i blåvita overaller i publiken.

2008-05-14 21:41
Profil WWW
Svara med citat
Bring on Money! Mirakeltränaren gör garanterat att Grönis sätter sina frilägen, att Temme slutar springa offside och att David kan fånga in en hörna!

Vi kommer fan spela i Allsvenskan om två säsonger, om bara Mr Money blir tränare!

Fan va bra, nu vet vi hur vi ska vinna alla serier!

2008-05-14 21:43
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ska vi vara dåliga ska vi vara dåliga med stil. Bort med Inter Sport-t-shirt och mysbrallor. In med något spektakulärt (varför inte Peter Siepen?) så att det i alla fall händer något vid sidan av planen. Det på planen har jag gett upp.

Min dotters mantra innan hon somnade:
"VSK gjorde inte mål, VSK dåliga parka boll."

2008-05-14 21:49
aktiv skribent
aktiv skribent
Användarvisningsbild

Svara med citat
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=763816
Vad har VSK för framtid??

2008-05-14 22:54
van postare
van postare

Svara med citat
Nu är det så här att nu får Hansken ta och kamma sig och AVGÅ fatta att du förstör VSK jäkla ELEFANT

2008-05-15 07:43
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Tror inte det löser nåt med att sparka tränare hit och dit det har vi försökt med ett antal ggr utan att lyckas... Tror vi måste inse att vi är jämn bra(dåliga) med de flesta lag i serien och jobba utifrån det! Förluster kommer så är det för alla, men att efter varje match kolla hur många poäng det är upp till första platsen funkar inte för då låser sig spelet ännu mer... (för spelarna alltså, flera spelare har gjort de uttalandena efter ett par matcher) Vi supportrar kommer alltid kolla och räkna för det är vi jävligt bra på:-) och skälla förstås... Nej nu måste vi se till att få lite flyt i spelet så att poängen ramlar in för efter vissa matcher i år har man ju faktiskt gått hem med ett leende och kunnat se ljust på framtiden!! Detta med Hansken som tränare!!!

2008-05-15 09:58
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Tror inte det löser nåt med att sparka tränare hit och dit det har vi försökt med ett antal ggr utan att lyckas...

Det handlar inte om att vi blir bättre av att sparka tränaren. Det handlar om att vi blir bättre om vi har en BRA tränare. Det spelar ingen som helst roll att vi sparkat tränare tidigare, faktumet kvarstår. Hans-Ken blir inte bra bara för att han får vara kvar länge i klubben. Precis som att det inte är större chans att slå en sexa med en tärning bara för att du inte gjort det på länge. Vilka tränare har vi haft uppåtgående trender med de senaste 10 åren? Jo, Jonevret och Money.

Som det är nu kan vi lika gärna vara helt utan tränare. Spelarna får spela efter bästa förmåga och ta ut laget medelst demokratiska beslut. Kanske via detta forum. Tror någon på fullaste allvar att vi skulle lyckas sämre då?

Vad ger Hans-Ken som ingen annan (eller ingen alls) kan ge oss?

2008-05-15 10:31
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Vad ger Hans-Ken som ingen annan (eller ingen alls) kan ge oss?[/quote]

Grönsaker :smt002

"Googlar man inte får man inget veta."

2008-05-15 10:36
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Var det bara jag som trodde att Hansken skulle bli en kortvarig lösning när Crattan drog ?

2008-05-15 10:40
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
J.D! Ok om nu Hansken är så dålig som du säger och att de skulle klara säg bättre utan honom kan man ju undra varför han blev anställd överhuvud taget!? Då måste ju styrelsen också ta sig en riktig tankeställare om de ska sitta kvar om de har anställt en helt värdelös pådrivare som inte kan nåt... och att spelarna inte skulle presterar bara för att han står bredvid verkar väl ganska orimligt... jag skulle också bli glad om Money kom tillbaka men inse att få en sån tränare till ett mittenlag i div 1 nästan är en omöjlighet!! Finns pengar så går nästan allt, men tyvärr va det ju ingen VSK.are som vann de 135 miljonerna...:-(

2008-05-15 10:50
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Gaston skrev:
Vad ger Hans-Ken som ingen annan (eller ingen alls) kan ge oss?

Grönsaker :smt002[/quote]

En ekonomisk lösning.

2008-05-15 10:52
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Wille Wheels skrev:
En ekonomisk lösning.

Ja, jag vet. Vi hade också sparat en hacka på att vara utan tränare. Vi hade antagligen tjänat miljoner på att ha hostat upp Moneys lön då vi väl hade chansen.

2008-05-15 10:55
van postare
van postare

Svara med citat
Men GAH jag blir tokig på er. Ni är som sossarna håller på just nu.

Ni gapar om avgång till höger och vänster men ingen av er har något förslag om vem vi ska ta in istället, Money ? HAHAHA vakna ur koman. Är det bättre att bara sparka hansken, och låta assisterande Feltendahl ta över istället ? Trodde vi gick exakt den vägen förra året.

Hansken var från början en nödlösning när Cratz fick gå, men när laget började prestera under hans taktpinne så fick han stanna.

Kan inte fatta att ni inte ser det exakta scenariot från förra året. Cratz fick gå, hansken tog över, vi började vinna. Nu börjar vi förlora, då ska hansken gå, och feltendahl ta över ? För ingen tränare av rang vill till en klubb som ligger i botten på Sveriges tredjedivision.

DEHÄR_ÄR_INGEN_TRÄNARFRÅGA !

2008-05-15 10:57
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag håller med dig om att det inte är en tränarfråga.
Spelarna måste ta sitt ansvar på planen och kan dom inte det måste dom ha känslan att kliva åt sidan för klubbens bästa.

2008-05-15 11:06
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat

Sossar? :smt102

Vilken plats i tabellen tror du att vi skulle ligga på helt utan tränare? Exakt vilka intjänade poäng är Hans-Kens förtjänst?

2008-05-15 11:06
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Om spelarna inte levererar så blir det indireckt en tränarfråga.

Liston hade aktoritet och ingen satte sig upp mot honom.
Då kunde man få en spelidè och ett spel att fungera.

Min fråga just nu är om det är för många kockar?
Småkockar i spelartruppen eller annanstans i organisationen som vill vara med och krydda med just sin krydda.

Med andra ord:

Har hansken den aktoritet om krävs för att vända den nedåtgående trenden?
Det är inget personligt mot någon utan det kunde gälla vilken tränare i ledet som slutat som helst.

2008-05-15 11:13
van postare
van postare

Svara med citat
Rolex skrev:

Vilken plats i tabellen tror du att vi skulle ligga på helt utan tränare? Exakt vilka intjänade poäng är Hans-Kens förtjänst?

Exakt, klagar och gnäller på det man har och presenterar men ger inga egna alternativ på lösningar.

Sen ställer du två väldigt konstiga frågor som inte går att svara på.

2008-05-15 11:21
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
J.D. skrev:
Rolex skrev:

Exakt, klagar och gnäller på det man har och presenterar men ger inga egna alternativ på lösningar.

Gäller inte det politiker överlag? Men nu skippar vi politiken va?

Kan du inte svara på frågorna pga av att de är konstiga? Ska jag omformulera mig? På vilket sätt tycker du att Hans-Ken är en bra tränare för VSK just nu? Är det för att han besitter någon speciell egenskap som gör att du tror att han kan få ut max av spelarmaterialet? Eller är det så att han ska vara kvar i brist på annat, eftersom det tydligen är kutym att ha en tränare på den här nivån?

Vi kan ju inte ha kvar en medioker tränare bara på grund av att det är dumt att sparka tränare ofta. Man ska väl ha en tränare som man tror kan få spelarna att prestera på en hög nivå?

Eller är det bara spelarna det är fel på? Eller är det några specifika spelare som gör att klimatet i truppen blir kvavt och energilöst? Men i så fall är ju inte Hans-Ken den auktoritet som krävs för att få alla spelare att dra åt samma håll, följa den röda tråden och hålla sig till spelsystem och andra överenskommelser.

2008-05-15 11:36
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Och du tror inte att styrelsen tror att vi har en tränare som kan få spelarna att prestera på hög nivå!?

2008-05-15 11:54
Moderator
Moderator

Svara med citat
Jävligt lätt att skrika på tränarens avgång, fan vi är inte bättre tråkigt nog. vi får infinna oss i att vara ett lag som krigar i mitten. tyvärr är dte så och jag tror vi får vänta 3-4 år till innan vi kan ta ett steg till uppåt. Vi har bra yngre men det är sjukt tufft i denna serie och dte är ett stort steg att gå från junior till senior. Sen måste dom rutinerade förstå att man inte är med för sakens skull utan för att man ska lära och visa att man verkligen vill.

2008-05-15 12:34
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Och du tror inte att styrelsen tror att vi har en tränare som kan få spelarna att prestera på hög nivå!?

Nä.
Grönvitt VSK skrev:
Sen måste dom rutinerade förstå att man inte är med för sakens skull utan för att man ska lära och visa att man verkligen vill.

Ja, fan någon borde ha som uppgift att få spelarna att prestera på sin högstanivå. Man borde nästan anlita någon sådan person. Hm, undrar vad man skulle kalla en sån. :-k

2008-05-15 12:36
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Tror inte det löser nåt med att sparka tränare hit och dit det har vi försökt med ett antal ggr utan att lyckas...kunnat se ljust på framtiden!! Detta med Hansken som tränare!!!

Håller med att kontinuitet av tränare är viktigt... med då behöver man ha en tränare med klass å kvalitet å det är inte hansken Om inget händer fort är vi snart nere i 2án... Hitta en tränare med kvalité kosta vad det kosta vill

:drinkers:

2008-05-15 13:01
van postare
van postare

Svara med citat
Rolex skrev:
J.D. skrev:
Rolex skrev:

Gäller inte det politiker överlag? Men nu skippar vi politiken va?

Kan du inte svara på frågorna pga av att de är konstiga? Ska jag omformulera mig? På vilket sätt tycker du att Hans-Ken är en bra tränare för VSK just nu? Är det för att han besitter någon speciell egenskap som gör att du tror att han kan få ut max av spelarmaterialet? Eller är det så att han ska vara kvar i brist på annat, eftersom det tydligen är kutym att ha en tränare på den här nivån?

Vi kan ju inte ha kvar en medioker tränare bara på grund av att det är dumt att sparka tränare ofta. Man ska väl ha en tränare som man tror kan få spelarna att prestera på en hög nivå?

Eller är det bara spelarna det är fel på? Eller är det några specifika spelare som gör att klimatet i truppen blir kvavt och energilöst? Men i så fall är ju inte Hans-Ken den auktoritet som krävs för att få alla spelare att dra åt samma håll, följa den röda tråden och hålla sig till spelsystem och andra överenskommelser.

Extra signifikant för vänsterpolitiker, att inte komma med egna alternativ utan bara gapa. Nåväl.

Jag tror på Hansken därför att han sett i princip varje VSK match senaste 7-8 åren, även innan han blev assisterande till Cratz alltså. Han kan klubben och spelarna och har följt våra yngre förmågor från tidig ålder. Ni kan kalla honom elefant och vad ni vill, men han har ett hjärta för VSK och han älskar klubben.

Jag kan inte säga vad dessa dåliga resultat beror på men jag tror jag har en aning om på ett ungefär hur det ligger till.

Sylviamatchen tror jag det gick åt helvete för att hypen och pressen på att VSK måste sätta fart och hänga med från början hängde över spelarna inklusive att vi inte vunnit en premiär på en herrans massa år. Det blev för mycket.

Umeåmatchen var det inga konstigheter med, vi rullade ut dom fint och det såg väldigt bra ut.

Trelleborg i Cupen - Med vind i seglen efter det fina spelet i hemmapremiären skulle det bli kul att verkligen få mäta sig med en allsvensk klubb, trots att dom lämnade ordinarie a-laget hemma. Men likväl en riktigt bra match och spel mot spelare som ändå har allsvensk rutin och matchträning.

Ersboda borta - Vi möter alltså ett lag som har 1-8 eller något sådant i ryggen och 0 poäng. Klassisk underskattning kombinerat med hybris för att ha slagit ut ett allsvenskt lag i cupen. Total plattmatch.

Syrianska hemma - Inte mycket att säga, dom var bättre.Syrianska kommer springa hem den här serien om inte VSK hinner före.

Karlslund Cupen borta - Vi dominerar hela matchen men får inte till det, blandat med att ha två förluster i bagaget och stressen tar vid när inte chanserna sitter, då blir det motsatt effekt och urladdning.

Och kom nu inte och säg att "det är hanskens uppgift att få dom att inte underskatta." Det är vuxna människor, inte barn i 10 års åldern som spelar knattefotboll, med såpass mycket rutin, t.om allsvensk och proffsrutin från utlandet att det inte går att skylla på någon annan än sig själv.

Jag är övertygad om att om vi tar boden nu närmast och vinner nästa hemmamatch så kommer inga mer plattmatcher ske denna säsong, utan det blir som någon sa ketchupeffekt och allt kommer lossna. Alla topplag gör två,tre eller kanske fyra bedrövliga insatser per säsong, men det är laget som lyckas skaka av sig det och börja vinna igen som kommer gå upp.

VSK tillsammans med Syrianska har seriens absolut bästa lag.

2008-05-15 13:05
somnat på barstolen, skriver i sömnen
Användarvisningsbild

Svara med citat
Såja nu slutar vi diskutera politik här inne.... Annars tvingas jag radera inlägg, och det vill jag inte... :vom:

2008-05-15 13:30
Profil ICQ WWW
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag är och har alltid varit skeptisk till att ha en helt outbildad tränare (såvida tränaren själv inte har spelat fotboll på toppnivå och fått erfarenheter av egna tränare). Att Hansken levererade resultat i början ser jag som ett resultat av den förändring och nytändning som truppen fick i och med Sörens avgång.

Så länge en tränare gör resultat så klagar man inte på dennes ledarskap, utan låter istället sina egna åsikter få kliva åt sidan. Men har man åsikter om ledarskapet, så kommer de givetvis fram när resultaten inte går ens väg. Lite så upplever jag situationen med Hansken. Han är inte alltid tydliga i sitt ledarskap.

Med Hansken vid rodret, som är en otroligt energisk och en personlighet, så skedde givetvis en förändring till en början den s k "Hansken-effekten".
Att han på sikt skall leda VSK till framgångar har jag svårt att tänka mig.

Därmed inte sagt att VSK skulle bli bättre av en ny tränare och med tanke på de senaste säsongernas tränarbyte så ser jag ingen anledning till att göra sig av med Hansken per omgående. Någonstans måste man också inse att felet inte ligger på tränarnivå, när man år efter år byter tränare men truppen och resultaten består.

Problemet som jag ser det är istället en felkomponerad trupp.

2008-05-15 14:49
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Rolex och JD - jag hoppas att ni inser att ni båda två har rätt i det ni skriver.

Självfallet har spelarna det största ansvaret för vad som presteras på planen och jag vet inte hur många gånger undertecknad har ställt kravet på kontinuitet i tränarfrågan.

Samtidigt så är ju knappast Hans-Ken skuldfri i den här situationen, det är faktiskt han som ÄR tränare, tar ut lag och (förhoppningsvis) ser till att spelarna finns på en mental och fysiskt hög nivå inför varje match.

Som det har visat sig så är det ju den mentala biten som är det tveklöst största problemet, bevisas främst av vårt usla bortafacit så här långt. Rolex skriver att vi har en av seriens bästa trupper och det tror jag faktiskt stämmer.

Problemet är att få den truppen att förstå det, ser man på tabelläget så är det ju inte mycket som pekar mot det. Det känns som att VSK återigen är en klubb i fritt fall och jag vet sannerligen inte vilken tränare som är kapabel att hejda det fallet.

Det har varit en lång historia under flera år att lägstanivån är under all kritik, när VSK är dåliga kan vi förlora mot vilket lag som helst känns det som och det har inte blivit bättre trots ett antal tränare vid rodret (Money undantagen). Sen är det ju ett faktum att VSK:s A-lag under en period av flera år har blivit av med bra spelare för att ersätta dem med spelare som inte är fullt lika bra - något som jag tror är grundorsaken att vi ligger i den här jävla pisserien.

Bild

2008-05-15 14:53
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Rolex och JD - jag hoppas att ni inser att ni båda två har rätt i det ni skriver.

Absolut. Jag är medvetet provocerande för att få folk att börja tänka lite kritiskt och inte BARA gå efter mantrat att vi ska behålla Hansken av den anledningen att vi redan bytt tränare så många ggr.

2008-05-15 15:04
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Varje gång det komer ny tränare så blir det oftast nytändning där alla måste prestera på max för att laguttagningen kommer att se anorlunda ut och tränaren måste se hur bra man är m.m. Alla har chans igen att ta en plats. Om det skulle komma en "Hanske" mitt i säsongen så skulle det inte vara något att längta till att ha som tränare men om man har ett namn som har mycket bakom sig så lyfter truppen otroligt, jag tror helt enkelt att vissa har tröttnat. Ta Johan Svensson som exempel...han har varit med i VSK otroligt länge och har nog haft bättre tränare än "Hansken" och han kanske inte ger lika mycket på träningar, alltså han är en mätt spelare.
Behövs veteraner som Svensson och han är bra och så men det behövs bytas ut lite...

Vi har också väldigt många juniorer i truppen och hur många av dom spelar?
Blommè, DG, Temme.

Resten är Gamla godingar eller medelåldringar...
VSK behöver en ny röst som får gruppen att lyfta sig.

Om man kollar in Vik så har dom lagt en treårsplan som det verkr som att den kommer fugera. De har Rutinerade Tornberg vid rodret och sedan Lars Ivarsson och Peter Popovic...alla har spelat landskamper.

Tänk och VSK skulle presentera en Ex allsvensk spelare med rutin istället för en "Hanske"

VSK står still just nu och gruppen kan inte prestera bättre än vad tabellen visar om inte ett under sker..Vi alla måste inse at vi inte är bättre..

Jag har nu i alla 3år satsat pengar med min pappa, om VSK går upp så får jag 1000kr men om dom inte går upp så får han 100kr :-)
Min pappa är lika säker varje gång och han vinner alltid vadet.
Vill bryta trenden nu...
Samma gäller på tävlingen...jag tippar alltid att VSK ska vinna, precis som på lången och bomben...

Jag ska sluta slå vad...haha

VSK agera och vänd trenden..

2008-05-15 15:14
Svara med citat
Hur orkar ni ens kräva en avgång efter fyra spelade matcher?
Ni förespråkar Money, men hur startade egentligen han sin tid i VSK?
Många verkar ha glömt att Money började bedrövligt och att hans totala facit i VSK trots allt inte är så imponerande.

Men är det fortfarande kräftgång efter tio-elva matcher med hansken vid rodret så bör man kanske ta sig en funderare över tränarbyte, men just nu är det på tok för tidigt.
Jag påstår inte att hansken har ett enormt kunnande men jag tror fortfarande att han har det som krävs för att leda ett lag i norrettan. Går det fortfarande åt helvete när halva säsongen är spelad så skiter jag i om det är han eller laget det är fel på, då måste en förändring ske och då ligger väl som sagt ett tränarbyte närmast till hands.

Javisst, jag är också otålig och lider av att se VSK förlora mot brödgäng, men samtidigt kan vi inte gapa efter avgångar direkt, något som vi har gjort de senaste tio åren. Ge spelarna och tränarna lite lugn och ro (nåja) så kanske dem börjar leverera. (M.a.o. ignorera VSK för ditt eget och klubbens bästa, det är åtminstone min tillfälliga filosofi :drinkers: )

Hristo>> Så du menar alltså att Johan Svensson inte kan tagga till för att han hört hanskens röst för länge. I mitt huvud låter faktist din teori rätt felvänd, för isåfall är det Johan Svensson, och inte Hansken som ska bytas ut. Har man så pass mycket rutin och hjärta i klubben så ska man kunna tända till själv och inte springa omkring och lattja, som JS har gjort de senaste matcherna.

(Och snälla, skriv VSK med versaler och skippa snacket om "en hanske", det blir bara oseriöst)

2008-05-15 15:26
bjuder alla vid bardisken
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag är absolut ingen vän av hastiga tränarbyten. En ledare måste ha förtroende att jobba på längre sikt. Trots att jag inte är en grönsakshandlar-fan (läs hansken-fan) så tycker jag därför att han skall ha fortsatt förtroende. Han måste få en ärlig chans. Dock har jag ett förebehåll. Om ett tillfälle att "uppgradera" tränaren uppstår så måste man passa på. Jag syftar givetvis på Money. Även om jag inte tror att Money är en rimlig ekonomsik lösning för fattiga VSK så anser jag att det är ett tillfälle som VSK inte får missa om medlen finns.

Om VSK anlitar Money så ska det vara en långsiktig lösning, 4-5 år. Han är ingen magiker som kan på kort tid lyfter laget. Men det jag har sett av Money så har han ett kunnande som VSK aldrig tidigare varit i närheten av. De träningarna som jag sett Money leda är helt vitt skilt från det tåfjuttande så man idag kan se eller har sett med andra tränare. Detta har också verifierats från spelare i truppen den tid han var hos oss. Jag är helt övertygad om att Money är rätt man att långsiktigt ta VSK till en helt ny nivå. Tror också att han kan hjälpa att utveckla hela organisationen till en mer professionellt fungerade fotbollsklubb. Det enda negativa som jag tycker mig kunna se i Money är att han kanske kan ställa orimliga krav på den egna klubben när det gäller förutsättningar som han anser sig behöva. Detta är en känsla som jag fått när man läser om avgången från Walsall nu senast men kanske även VSK och AIK. Givetvis så behöver VSK en person som kan och gillar att jobba de förutsättningar som finns.

Ett intressant tränarnamn tycker jag är vår juniortränare, Kalle Granath. Han är givetvis för orutinerad för ett seniorlag i VSKs nivå, men minns någon medlemsträff i vintras då han pratade om juniorlaget. Han var kaxig och självsäker. Man blev nästa lite förbannad på karln. I övrigt så vet jag i.o.f inte mycket om hans kapacitet och kunnande. Kanske en coming man?

Till de som inte tycker att VSKs situation är ett ledarproblem utan ett spelarproblem så vill jag påpeka att det är ledarna som kontrakterat spelarna. Hansken har varit med och tagigt beslut om vilka spelare VSK skall ha. Om det nu är fel på spelarna så var det fel på rekryteringen. Ledarfel med andra ord. Där har nog AC ett ansvar också (som har själv påpekat).

Jag anser också att de spelare vi har idag underpresterar något fruktansvärt. Det tycker jag är ledarnas sak att råda bot på. De träningar jag sett i år har inte haft den där rätta intensiteten. Det är accepterat om passningen inte går rätt. Ingen säger ifrån. På träningarna får spelarna tid att ta emot bollen med två tillslag och sedan avslut. I matchsituationen så är det inte så och då blir våra anfallare helt ofarliga den sista fjärdedelen. Jag tror helt enkelt att VSK tränar på för låg nivå. Jag tror också att VSK har problem med en otydlighet som gör spelarna villrådiga. Tror inte att det saknas vilja hos själar som tex. Svensson. Det ligger inte i vinnarvilja, vilja att kämpa, eller VSK-hjärta. Det är svårt att ge 100% om inte alla vet vart riktningen är. Spelmodellen sitter inte som hand i hasken"

2008-05-15 20:11
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Såg Kalle Granath slå sönder ett funktionärsbord i Kolsvahallen vid elva års ålder och det blev inte bättre med åren... karln är komplett galen men det kanske är det som behövs nu? vad har han för tränarutbildning?

2008-05-15 20:31
Användarvisningsbild

Svara med citat
Såg Kalle Granath slå sönder ett funktionärsbord i Kolsvahallen vid elva års ålder och det blev inte bättre med åren... karln är komplett galen men det kanske är det som behövs nu? vad har han för tränarutbildning?

Låter som en VSK:are :smt001

2008-05-15 20:36
aktiv skribent
aktiv skribent
Användarvisningsbild

Svara med citat
Spelarna har katastrofalt dåligt psyke. En anledning är att så fort det är motgång, gnälls det av bara den. Det ständiga ropet om avgång ekar så fort en boll seglat över ribban. Kontinuitet är vad som behövs i ett lag och VSKs enda kontinuitet de senaste 10 åren har varit att sparka tränaren stup i kvarten. Hur ska ett lag kunna spela ihop sig om den som står för taktiken byts oftare än ett par kalsonger?

Det har varit nånting fel med VSK länge och det har varit en organisationsfråga. Det kanske är på tiden att vi kan ha en tränare mer än en säsong?

2008-05-15 21:12
Profil WWW
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Hansken är "en kul kille" och "en av grabbarna man kan ta en öl o spela poker med" men han är definitivt inte mannen att leda VSK! Nu när man har sett ett par matcher så kan man tydligt se att det inte finns nån riktig spelide´som laget tryggt kan luta sig emot. Hansken kan säkert vara en bra andra tränare men killen har ju ingen som helst pondus eller kan coacha laget så att dom kan vända en match.
Vasalund körde över Sylvia med 5-1, ett Sylvia som totalt spelade ut VSK.
Klarar vi oss kvar får man väl fira.....
Tränarbyten är sällan lösningen men nåt måste göras.......

2008-05-15 22:07
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Men är det fortfarande kräftgång efter tio-elva matcher med hansken vid rodret så bör man kanske ta sig en funderare över tränarbyte, men just nu är det på tok för tidigt.

I min värld borde VSK haft 7-8 poäng efter 4 omgångar. Det motsvarar 2p/match i snitt vilket med stor sannolikhet leder till avancemang. Nu har vi istället <1 p/match vilket med stor risk leder till nedflyttning.

VSK ligger alltså 4-5 poäng back efter 4 omgångar. Med samma utfall efter 10 omgångar skulle vi vara 10 poäng efter budget. Det är tre extra vinstmatcher eller fem matcher med vinst istället för kryss.

Efter 26 omgångar med 2p/match bör vi ha 52 poäng. Ned nuvarande trend i 10 omgångar krävs alltså 42 poäng på de sista 16 omgångarna. Det blir 2,6 p/match. Det är ju nästan bara segrar.

Matematiken är tuff. Alla omgångar räknas. VSK har inte råd att tappa så många fler omgångar för även om säsongen är lång blir det dyrt att hämta ikapp.

2008-05-15 22:10
Profil WWW
Svara med citat
Då borde man alltså sparka alla tränare som inte vinner sin premiärmatch.

2008-05-16 10:48
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Då borde man alltså sparka alla tränare som inte vinner sin premiärmatch.

Nä, absolut inte om man tror att tränaren har vad som krävs för att lyckas med laget. Och det är ju där skon klämmer, jag tror inte det. Inte ens om han får sitta lugnt på sin post i tio år.

2008-05-16 11:20
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Inte spelarna heller för den delen...vi är för dåliga helt enkelt...
VSK, värva bättre

2008-05-16 11:51
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Hört att spelare i VSK tycker inte hansken kan ett jävla dugg om fotboll...

2008-05-16 12:13
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Förvånar mig inte...

2008-05-16 12:22
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Folk jag har pratat med har sagt att han inte kan så mycket om fotboll och sedan har han sina ständiga komentarer...Bland Annat så säger han hela tiden: "Inge jä**a småspel"

Får se hur länge han sitter kvar men det lär ju inte vara länge...

http://www.vlt.se/index_bildreportage_visa.asp?version=762504&intPicId=2
Ska han leda oss upp till superettan?
Och kolla han längst till höger på bänken.
(Han skulle kunna haft en t-shirt under...
Ser oerhört oproffsigt ut)

2008-05-16 12:32

Svara med citat
Rocky skrev:
Förvånar mig inte...

Förvånar mig att man då valde att ta Hansken som en permanent lösning efter Crantz. Spelarrådet lär ha haft flera samtal med AC. Varför sa man inte ifrån? Vad hände i höstas då? Vi var väl lite av höstenslag i norrettan under Hanskens ledning.

2008-05-16 12:33
Profil ICQ
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
En stor del av Hanskens problem är att det är så många som tycker att de kan hans jobb bättre än vad han kan.

Skall vi lyckas så måste Hansken få allt stöd som kan uppbringas.

Skall Hansken lyckas måste vi supportrar verkligen hålla en stöttande hand i ryggen på honom.

Om vi gör jämförelsen med ett arbete.

Hansken är arbetsledaren.

Spelaren är jobbarna.

AC/styrelsen är firmaägaren.

Arbetsledaren måste ha firmaägarens fulla stöd och förtroende. När de gör omkörningar av arbetsledaren så naggar de direkt jobbarnas förtroende för honom.

Jobbarna måste veta att deras chef är arbetsledaren och inte ägaren. Gör man inte sitt bästa blir det ett satans liv och gör man inte som arbetsledaren säger åker ut direkt.

2008-05-16 14:40
Svara med citat

Det är klart att hansken kan fotboll. Väldigt mycket mer än alla spelare i VSK, men också mindre än Richard Money. Allt är relativt och jag tycker att hanskens fotbollskunnande ska räcka på den här nivån. Om han sedan inte kan få spelarna att prestera så är det ju helt klart ett problem, det tycker jag också.
Men jag antar att det är Johan Svensson som tycker det, då han mest verkar vara intresserad av att skapa oreda... :smt102

Frågan till er som tycker att hansken ska sparkas lyder fortfarande;

Vilken tränare vill ni istället se leda VSK?

Det verkar vara lätt att kritisera och komma med uppmaningar, men att hitta en lösning (en efterträdare) verkar vara betydligt svårare. Jag förstår inte vad som blir bättre med att sparka tränaren? Ska vi ta en tränare som är ledig så får vi nog tyvärr nöja oss med någon i samma klass, om inte sämre. Fast det skulle ju inte förvåna mig om Johan Svensson tar över...

Jag har sett alla VSKs matcher iår och om rättvisa ska skipas så är det ett helt gäng spelare som borde få sparken om hansken ska få det, då dem i mitt tycke vart ännu sämre på sina respektive uppgifter. Visst, det fungerar helt klart så att i dagens fotbollsvärld har tränaren det yttersta ansvaret för resultaten.

Som sagt, det kanske är läge att vänta åtminstone tre-fyra matcher innan huvuden ska rulla. Någon gång måste ju även vi ha lite tålamod.

Senast redigerad av Anonymous 2008-05-16 15:54, redigerad totalt 1 gång.

2008-05-16 15:36
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Det är intressant att det massiva trycket som hördes här på VSK Forum gällande kontinuitet i tränarfrågan, nu har ersatts av den gamla vanliga visan.
Nu är det återigen så att tränare skall sparkas.

Man kan inte alltid få allt. Ibland måste man prioritera sina önskemål. Att chansa med en ny tränare (kortsiktig filosofi och har hittils inte varit särskilt framgångsrik) eller kontinuitet i tränarfrågan (långsiktig filosofi)?

2008-05-16 15:51
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Så här under säsong, och med lite dålig koll på vad som finns att tillgå, är det svårt att hitta namn. Det jag vill ha är en tränare som visar lite jävlar anamma, vinnarskalle och taktiska färdigheter. Kalle Granath? Namnet spelar ingen roll bara fotbollskunskapen är tillräcklig och ovan nämnda egenskaper framträdande. Om Hansken visar sig vara den tränaren så fine by me! Jag hoppas på det helt klart!

2008-05-16 16:07
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Rocky skrev:

Men jag antar att det är Johan Svensson som tycker det, då han mest verkar vara intresserad av att skapa oreda... :smt102

Det var inte Svensson som ska ha sagt detta.

2008-05-16 16:54
van postare
van postare

Svara med citat
Jag kan tänka mig att det var någon av dom yngre pajasarna som klagade om samma sak på Cratz.

2008-05-16 17:35
aktiv skribent
aktiv skribent
Användarvisningsbild

Svara med citat
Rolex skrev:
J.D. skrev:
Rolex skrev:
...egenskap som gör att du tror att han kan få ut max av spelarmaterialet

Tänk om nuvarande prestation är just max? Ingen på detta forum verkar på allvar fundera över spelarmaterialet? Bara att tränare och styrelsen ska ta sitt ansvar. Visst tränare/styrelse värvar spelarna, men vafan seriöst vilken klass håller spelarna som är rimliga att värva till VSK? Det är väl bara att inse att VSK inte är bättre än ett varannan match gäng, i bästa fall.

Jag menar Money och Jonevret i all ära, dom gjorde det bra. Men det finns ingen Berra, Elison, BRA Svensson, Patrik och Niklas Larsson, innan Over the Hill Botold mm. Fan listan kan ju göras hur lång som helst över vilka spelare som faktiskt stod på toppen av sin karriär samtidigt.

2008-05-16 20:04
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Inte för att jag vill försvara "Hansken", men jag kan lova er att han kan fotboll tio gånger bättre än alla er som sitter och gnäller här.....

Håller med Diesel där han undrar var alla som pratade om långsiktiga lösningar är nu. Samma personer sitter nu och vill byta tränare. Visst "Hansken" kanske inte är den man som ska leda oss in i framtiden, men för tillfället är han den vi har råd med och dessutom förtjänar med tanke på vad vi ligger i seriesystemet.

Håll tillgodo!

2008-05-16 20:25
aktiv skribent
aktiv skribent
Användarvisningsbild

Svara med citat
[quote="Båtte"]Inte för att jag vill försvara "Hansken", men jag kan lova er att han kan fotboll tio gånger bättre än alla er som sitter och gnäller här.....

Och jag har sagt sedan dagen han blev VSK tränare hur fan kan man ha en tränare som pekat finger till VSK klacken

Hata Göteborg

2008-05-16 22:43
van postare
van postare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Inte för att jag vill försvara "Hansken", men jag kan lova er att han kan fotboll tio gånger bättre än alla er som sitter och gnäller här.....

Håller med Diesel där han undrar var alla som pratade om långsiktiga lösningar är nu. Samma personer sitter nu och vill byta tränare. Visst "Hansken" kanske inte är den man som ska leda oss in i framtiden, men för tillfället är han den vi har råd med och dessutom förtjänar med tanke på vad vi ligger i seriesystemet.

Håll tillgodo!

Det spelar ingen roll hur mycket fotboll Hansken kan om han inte lyckas överföra sina idéer till spelarna blir hans fotbollskunskaper värdelösa.

Vad VSK behöver är en LEDARE som kan ingjuta mod och en VI kan känsla i truppen.

Därmen inte sagt att Hansken ska sparkas, men uppenbarligen behöver han hjälp med att LEDA laget.

2008-05-17 08:03
Profil WWW
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat

Med all respekt, om kravet för att få ha synpunkter är att man måste kunna göra lika bra jobb själv så vore det nog rätt tomt här på vskforum.com...

I övrigt verkar det ju som att tio gånger bättre fotbollskunskaper än ett gäng soffpotäter inte räcker så långt. Inom all idrott är det löjligt enkelt att mäta resultat. Och just nu blir det underkänt för Hansken oavsett hans kunskaper om fotboll. Han lyckas ju inte använda dessa till att få VSK att vinna.

2008-05-17 12:47
Profil WWW
Svara med citat
Båtte skrev:

Och jag har sagt sedan dagen han blev VSK tränare hur fan kan man ha en tränare som pekat finger till VSK klacken

Hata Göteborg

Snacka om att ha hakat upp sig på en händelse för 30 år sedan. Är man en tempramentsfull spelare så kan man göra bort sigi stridens hetta. Per Fosshaug är ett lysande exempel..

Senast redigerad av Anonymous 2008-05-17 17:03, redigerad totalt 1 gång.

2008-05-17 13:50
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat

Dom äldre skall ta ansvar för tränarens spelidè kommer fram på planen!

Dom yngre faller in i ledet och får respekt för tränaren om dom äldre tar sitt ansvar!

Att Hans-Ken laborerar måste väl ändå bero på att spelarna inte tar ansvaret på träningar och på match.

Annars kvarstår ju bara att spelarna inte håller måttet i VSK och dagens div 1 norra.

2008-05-17 16:16
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
På 80-talet började Hansken sin tränarkarriär i div 6 klubben IKWestmannia. Att han inte var något tränarämne kunde man se redan då. trodde faktiskt inte att han skulle envisas med att fortsätta sin tränarkarriär. han duger som ledare, men definitivt inte till att ha ansvar för ett lag i VSKs klass. Men det är väl styrelsen som måste upptäcka sånt. Men nu har ju VSK haft ett antal mer eller mindre kompetenta tränare under en relativt kort tidsperiod och ingen av dom har lyckats göra något vettigt med laget. Det kan väl inte vara så att spelarmaterialet inte duger för mer än div 1. Kanske dags att börja inse det. Skaffa en tränare som åtminstone håller samma klass som laget. sedan kan man börja skaffa spelare som håller lite klass.
En sak är iallafall klar, hansken är ingen tränare som ska träna ett div 1 lag, möjligen något lag i div 4. Så entlediga honom snarast.

2008-05-17 19:55
van postare
van postare

Svara med citat
Förlorar vi i dag så kan väl hansken avgå självmant..... IN med Liston

2008-05-18 09:18
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Citat:
59) VSK inte bra just nu. Det slarvas i passningsarna och ser slött ut. Ingen aktivitet på avbytarna heller. Ett defensivt Falun har inga större problem att försvara sig.

Och så har det sett ut match efter match. Det är ingen fart på planen, och ingen fart på bänken. Och inte på träningarna heller, efter vad jag har hört. Detta ÄR ett tränarproblem, hur många tränare vi än sparkat i det förflutna. Jag menar heller inte att Hansken ska sparkas, men han behöver någon form av hjälp med att leda laget, för som det är nu funkar det inte. Vi kan bättre än såhär. Något måste hända innan det är för sent.

2008-06-02 19:20
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Sen så ger han Filip Mårtensson chansen som gör 1-0! :)

Det vänder fort.

2008-06-02 19:23
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 315 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa