Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-06-24 16:34

Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
 Omgång: 19 | Enskede IK - VSK | 18/9 kl 17:00 
Författare Meddelande
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Nu blir det LIVE för mig :smt003 och då jävlar ska det hejas å vrålas :smt023 :smt045

2016-09-12 21:42
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Intresset för denna match var minst sagt iskallt :smt085 Nåja jag kommer iaf att vara på plats kl 17:00 :smt045

2016-09-18 11:41
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Nej, tvi vale vad uselt! Så fantasilöst o stereotypt. Sen, vad är vitsen med det där evinnerliga sidledspassandet på egen planhalva? Ja speciellt när vi ligger under ställer man sig mer än frågande. Det är väl för fan inte VSK bandys taktik man kopierat?

En annan sak jag reagerade på var att man slog frisparkar bakåt när man ändå hade dem en bra bit in på motståndarnas planhalva! :smt103 I konsekvensens namn borde man väl då också slå hörnorna rakt bakåt, ja helst över sin egen planhalva som man gör med värdefulla frisparkslägen.

Mycket schabblande i boxen när väl bollen flipprats dit, att beskriva det som omständligt räcker inte på långt när. Dessutom hörde dåliga och okänsliga bollmottagningar långt ifrån till undantagen.

Ska inte peka ut de sämsta men ett frapperades jag av och det var att man besvärade sig med att åka ända till Schweiz för att skaffa en till dvärg i laget. :smt102

Nej nån avslutningsmatch på Skytteholms IP för min del blir det då rakt inte [-X

Nu gäller det å ladda om till VLT-cupen och inget annat..... :-"

Senast redigerad av LN 2016-09-19 14:06, redigerad totalt 1 gång.

2016-09-18 19:13
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
LN skrev:
man slog frisparkar bakåt när man ändå hade dem en bra bit in på motståndarnas planhalva! :smt103

När lag gör så tolkar jag det som att man inte anser chansen så stor att göra mål på det vedertagna sättet; alltså att lyfta bollen in mot straffområdet. Man är helt enkelt svaga på fasta situationer. Och det stämmer väl bra in på VSK.

LN skrev:
man besvärade sig med att åka ända till Schweiz för att skaffa en till dvärg i laget.

Han är visserligen kort men han har varit en av de bättre i laget. En fullträff av värva honom som jag tycker.

2016-09-18 22:15
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Tage Dirty skrev:
Han är visserligen kort men han har varit en av de bättre i laget. En fullträff av värva honom som jag tycker.

Varför värvar man i sommarfönstret och skriver korttidskontrakt?

Det finns väl bara två svar på den frågan. För att klara kontraktet eller att försöka gå upp. Det är väl de enda svaren den frågan kan få. Att ta hit utländska spelare för att titta på den för framtiden tycker jag verkar dyrt.

Det första var inte giltigt och det andra har misslyckats. Alltså var värvningen misslyckad.

2016-09-19 10:09
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat
nisse andersson skrev:
Tage Dirty skrev:

Varför värvar man i sommarfönstret och skriver korttidskontrakt?

Det finns väl bara två svar på den frågan. För att klara kontraktet eller att försöka gå upp. Det är väl de enda svaren den frågan kan få. Att ta hit utländska spelare för att titta på den för framtiden tycker jag verkar dyrt.

Det första var inte giltigt och det andra har misslyckats. Alltså var värvningen misslyckad.

Det var en lite väl förenklad analys...

Så låt oss sägaatt Barcelona värvar två spelare i januarifönstret när de skuggar Madridlagen som delar serieledningen med tre poängs marginal. En av nyförvärven går direkt in i startelvan och en hamnar på bänken efter lite visumstrul. I februari bryter Messi käken och blir borta resten av säsongen, Busquets blir borta två månader och Barcelona tappar då en del poäng, halkar efter och missar ligasegern. Är då nyförvärvet som tagit en starttröja en misslyckad värvning?

2016-09-20 12:09
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Ja visst är det en enkel analys, men likafullt nåddes inte det enda mål jag kan se med värvningarna.

2016-09-21 10:30
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat
nisse andersson skrev:
Ja visst är det en enkel analys, men likafullt nåddes inte det enda mål jag kan se med värvningarna.

Bara för att man inte nått upp till sin målsättning kan man inte dra slutsatsen att ALLA beslut tagna och ALLA aktioner man gjort är misslyckanden.
Det är ju där din analys fallerar...

2016-09-21 14:34
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
pj skrev:
nisse andersson skrev:

Bara för att man inte nått upp till sin målsättning kan man inte dra slutsatsen att ALLA beslut tagna och ALLA aktioner man gjort är misslyckanden.
Det är ju där din analys fallerar...

Lägg inte ord i min mun. Har aldrig påstått att allt är ett misslyckande. Säsongen som helhet har hittills varit en framgång. Vi har presterat mycket bättre än de närmast föregående åren.

Men när det gäller korttidsvärvningarna var de ett misslyckande.

2016-09-22 08:07
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Här kan matchen ses:

https://enskedeplay.solidtango.com/live ... asteras-sk

2016-09-26 14:52
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Tage Dirty skrev: