Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-11-18 15:06

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 VSK - Brage 
Författare Meddelande
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Synd vi inte kan sätta våra målchanser. Chansmässigt är vi med men inte spelmässigt.
För stor respekt. Vi måste kunna sätta press på Brage på vår hemmaplan.
Kan inte låta Brage ha spelkommandet på parken.
Vilja vinna och avgöra. Ingen kan vara trött. Sätt upp tempot.
Vi har haft en 3-4 fina inlägg men endast Karwan därinne mot 4st. Flera måste vara med och på tå.

Mer skada och på Hellgren tyvärr.
Mitt tips. Låt Calle och Asmir byta plats (alternativt ta in Hamren på mittbacken då Asmir har varning och flytta upp Calle). Vi behöver en regista
Kör grönvitt. Gå för seger :-)

2017-06-26 18:57
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Brage vinner och välförtjänt.
Vi har lika många chanser men tyvärr kan vi inte förvalta. Med flyt hade vi vunnit men tyvärr hade vi oflyt.

Tyvärr ett misstag att inte byta in Hamren eller Durovic i halvtid istället för Asmir som inte kom in i matchen alls och blev då utvisad tidigt.
Vi hade dessutom 4-5 hörnor i andra som Hamren hade varit giftig på
Brage får dominera passningspelet och det känns som hela laget och ledningen gått in med inställningen att Brage är Barcelona, vilket de inte är.
Det är lite tråkigt att VSK inte kan prestera säsongens bästa spel när publiken kommer.
Det känns som att hela laget hade alldeles för stor respekt för Brage.
Försvaret håller tycker jag och det är det som VSK jobbat på i år. Brage hade väl typ 2-3 chanser och gjorde två mål.
Det som är oroväckande är vårt grandiosa anfallsspel från ifjol. Karwan är för själv och får spela targetplayer alldeles för ofta. Han bör ha en stor tung bredvid sig för att skapa ytorna mer för honom. Karwan är överlägset giftigast men behöver en target som jobbar för honom.

Och sen dessa skador. ?? Vad händer, varför är det så ? Brage kör med samma lag varje match. Bara otur ?

Well nog om denna match. Nu finns bara en sak. Kör och kör hårt för andraplatsen. Se till att Vasalund och Nyköping får sota för detta. 6 sköna poäng nu och rehabilitering av skador inför höstsäsongen.

2017-06-26 20:07
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
Lär bli ett väldigt b-betonat VSK i de två sista matcherna tyvärr. Tveksam om det laget mäktar med sex poäng. Är väl sju spelare på skadelistan om jag räknar rätt.

Någon som vet status på Lollo?

2017-06-28 07:56
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Nej, har inte hört något om Chanko.. borde ju stått något i vår länstidning om han varit på G.
Nä, tråkigt detta att VSK får silta med alla skador. Vissa kunde man ju räkna med men det är väl ett par för många. Hellgren är ju ex en spelare som har en del skadeproblem och jag tror som jag skrev tidigare att en central mittfältare med lite bollsinne behövs ytttetligare. I övrigt så är jag imponerad av Brage med alla 3 poängare men vi vet alla att hösten är lång.

2017-06-29 19:32
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ]