Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-12-13 04:17

Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
 Västerås SK 
Författare Meddelande
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat
Västerås SK, VSK, VSK Bandy, VSK Fotboll, VSK Bowling, Västerås SK/BK, Västerås SK Fotboll, etc, etc.

Visst att kärt barn har många namn och att vi numera är flera föreningar men vad vill vi heta egentligen? Personligen tycker jag att vi sträva efter att alla föreningar under VSK-flaggan ska kalla sig för Västerås SK eller kort och gott VSK.

Om det är match i Superettan på Swedbank Park så är det ingen större risk för förväxling eller finns det på allvar någon som skulle kunna tro att vi ställer upp med ett lag med spelare från vårt elitserielag i bandy eller med någon spelare ur vårt stolta bowlinglag?

Jag tycker detta är något huvudstyrelsen borde ta tag i innan varumärket blir urholkat.

2011-02-09 10:28
somnat på barstolen, skriver i sömnen

Svara med citat
Att FK/BK finns med i namnet har sannolikt att göra med att alla sektionerna har sin egen ekonomi. Sen är det ju lite lustigt att 2/5 sektioner heter Västerås SK/BK.

Jag tycker inte att problemet med namnet är speciellt stort i våran klubb,
snarare tvärtom. Tittar man på riksmedia så är det nästan bara AIK och VSK som man använder förkortningen konstant på.

2011-02-09 10:48
Profil ICQ
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Min upplevelse är att media på senare år i regel använder Västerås om oss. Otroligt frusterande och mina arga klago-mail verkar inte fungera. :smt102

Exempel: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 8531774.ab

2011-02-09 13:07

Svara med citat
Newton Heath skrev:
Min upplevelse är att media på senare år i regel använder Västerås om oss. Otroligt frusterande och mina arga klago-mail verkar inte fungera. :smt102

Finns en oro för att yngre reportrar börjar överge VSK, dom gamla uvarna är uppväxta med ett starkt VSK. Kanske har pj rätt att varumärket VSK håller på att försvinna.

2011-02-09 13:12
Profil ICQ
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Jag hatar när det står Västerås i tidningen eller att dom säger så på TV. Inkompetenta idioter, Fattar dom inte att det ska vara VSK eller Västerås SK. Inte fan står det i tidningen att Stockholm spelade mot HV71, På TV sporten är det samma sak.

"Googlar man inte får man inget veta."

2011-02-09 13:49
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Problemet är ju att stadsnamnet är med i klubbnamnet.

"Västerås" behöver ju inte betyda staden Västerås, utan bara huvudordet i klubbnamnet Västerås Sportklubb. Som att vi säger att vi ska spela mot Sandviken. Eller Djurgården. Då utelämnar vi "AIK" och "IF".

Visst är det irriterande då de säger "Västerås". För mig är ordet "Västerås" bara en benämning på en stad.

2011-02-09 14:14
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Exakt, VSK Bandy åker ju till Uppsala och möter sirius, inte Uppsala.

"Googlar man inte får man inget veta."

2011-02-09 14:16
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat
Gaston skrev:
Jag hatar när det står Västerås i tidningen eller att dom säger så på TV. Inkompetenta idioter, Fattar dom inte att det ska vara VSK eller Västerås SK. Inte fan står det i tidningen att Stockholm spelade mot HV71, På TV sporten är det samma sak.

Och det är bara vi själva som kan sätta tonen. Alla trycksaker ska endast beklädas med VSK eller Västerås SK, speakern på matcharenan ska INTE säga t.ex. "VSK Fotboll välkomnar..." utan alltid endast använda sig de två nämnda alternativen. När pojklag likväl som seniorlag anmäler sig till turneringar, cuper och serier ska alltid Västerås SK användas i anmälan.

2011-02-09 14:18
Användarvisningsbild

Svara med citat
J.D. skrev:
Problemet är ju att stadsnamnet är med i klubbnamnet.

"Västerås" behöver ju inte betyda staden Västerås, utan bara huvudordet i klubbnamnet Västerås Sportklubb. Som att vi säger att vi ska spela mot Sandviken. Eller Djurgården. Då utelämnar vi "AIK" och "IF".

Visst är det irriterande då de säger "Västerås". För mig är ordet "Västerås" bara en benämning på en stad.

håller med, och just detta är problemet. Bara ett fåtal lag blir alltid kallade sitt riktiga klubbnamn, AIK & HV71 är ju två bra exempel. Egentligen är det ju bättre att ha ett riktigt klubbnamn utan staden inblandad. Jag menar, ingen blandar ju ihop och tror någon som höll på HV71 automatiskt håller på J-Södra. Däremot blandar många ihop VSK och VIK och tror att det är det där gulsvarta laget man håller på.

2011-02-09 14:25
Profil ICQ WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Citat:
" Det känns väldigt hedrande, Västerås fotbollsklubb är ju den största klubben i Västmanland, säger Haci Aslan.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4368310
:smt103

2011-02-24 13:24
van postare
van postare

Svara med citat
Samma lag? Det kanske bara finns ett i Västerås.... :smt102
Inte heller svt.se finner det värt att skriva VSK (inte VIK heller för den delen)
dem orkar inte ens sätta dit ett SK eller IK

http://svt.infostradasports.com/aspx/lib/TheAsp.aspx?PageID=8110&SportID=472&CompetitionID=641&SeasonID=479&EventPhaseID=54990&EventID=0&GenderID=1&Phase1ID=54992&Phase2ID=54995&StyleID=3#

http://svt.infostradasports.com/aspx/lib/theasp.aspx?PageID=8110&SportID=113&CompetitionID=635&GenderID=1&StyleID=3

2011-02-24 14:07
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Läste precis på Hammarbys hemsida att de skall möta Västerås IK den 15 maj på Söderstadion. Möjligen trodde man att åtminstone Hammarby hade koll på detta men icke. Har mailat till dem och man får väl hoppas att de ändrar.

2011-04-02 09:05
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 12 inlägg ]