Tidningarna verkar tycka om att beskriva League Two som Division 4 vilket förstås är matematiskt korrekt men ett sätt att nedvärdera fotbollen. Förutom vissa gliringar här på forumet om att VSK spelar i tredje divisionen fastän det kallas Div 1 Norra, brukar man sällan se svenska tidningar som räknar Allsvenskan som Division 1 och resten nedåt.
Nåväl, jag läste att Notts County under finansiering av Munto Finance har gjort klart med
åtta nya spelare och ytterligare 4-5 på väg. Jag förmodar att de flesta är tänkta att vara spelare för startelvan, möjligen att befintlig målvakt får stanna kvar mellan stolparna. Samtidigt är
fansen euforiska över vilka stordåd som Svennis kan väntas skapa i egenskap av sportchef.
Vad får man för slutsats om man sätter samman dessa båda artiklar, att det kvittar fullständigt vilka spelare som spelar för ens lag, bara de vinner? Ja, kanske är det så de flesta supportrar resonerar, att om tre-fyra år känns spelarna etablerade i klubben och då spelar man förhoppningsvis 1-2 divisioner högre upp. Jag känner ju inte till hur den gamla truppen såg ut, om det var många gamla egna talanger och lokala förmågor eller mest "övervintrade" spelare utifrån som inte höll måttet.
Om det kom en oljemiljardär och köpte in sig i VSK som därmed fick chans att byta ut 10 spelare på ett bräde, vore det fortfarande samma sak att se laget?