Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-03-27 13:28

Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
 Svennis i Notts County 
Författare Meddelande
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Tidningarna verkar tycka om att beskriva League Two som Division 4 vilket förstås är matematiskt korrekt men ett sätt att nedvärdera fotbollen. Förutom vissa gliringar här på forumet om att VSK spelar i tredje divisionen fastän det kallas Div 1 Norra, brukar man sällan se svenska tidningar som räknar Allsvenskan som Division 1 och resten nedåt.

Nåväl, jag läste att Notts County under finansiering av Munto Finance har gjort klart med åtta nya spelare och ytterligare 4-5 på väg. Jag förmodar att de flesta är tänkta att vara spelare för startelvan, möjligen att befintlig målvakt får stanna kvar mellan stolparna. Samtidigt är fansen euforiska över vilka stordåd som Svennis kan väntas skapa i egenskap av sportchef.

Vad får man för slutsats om man sätter samman dessa båda artiklar, att det kvittar fullständigt vilka spelare som spelar för ens lag, bara de vinner? Ja, kanske är det så de flesta supportrar resonerar, att om tre-fyra år känns spelarna etablerade i klubben och då spelar man förhoppningsvis 1-2 divisioner högre upp. Jag känner ju inte till hur den gamla truppen såg ut, om det var många gamla egna talanger och lokala förmågor eller mest "övervintrade" spelare utifrån som inte höll måttet.

Om det kom en oljemiljardär och köpte in sig i VSK som därmed fick chans att byta ut 10 spelare på ett bräde, vore det fortfarande samma sak att se laget?

2009-07-23 09:11
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Svara med citat
"Om det kom en oljemiljardär och köpte in sig i VSK som därmed fick chans att byta ut 10 spelare på ett bräde, vore det fortfarande samma sak att se laget?"

JA.

Är så jävla trött på att det går så dåligt, och att vi spelar i samma serie som stans kvartersgäng.

2009-07-23 13:09
Profil WWW
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Svara med citat
"Om det kom en oljemiljardär och köpte in sig i VSK som därmed fick chans att byta ut 10 spelare på ett bräde, vore det fortfarande samma sak att se laget?"

NEJ!
Det vore förmodligen kul, och inte förenat med ångest att titta på fotboll igen.

2009-07-23 13:54
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Svennis har träffat spelartruppen och blev positivt överraskad över hur bra de 15-16 utespelare som kvarstår är. Jag undrar om det är inklusive eller exklusive de åtta redan klara nyförvärven. Det måste vara exklusive dem, för annars måste halva det gamla laget slutat eller fått sina kontrakt uppsagda efter förra säsongen. Jag kan knappt föreställa mig ett lag med bara 8-10 kontrakterade spelare, resten får man låna in från ev. juniorlag.

Som jämförelse verkar ju VSK också ha en skadebenägen och allt tunnare trupp, så den hypotetiske oljemiljardären kanske inte skulle behöva ersätta några spelare, bara förstärka den upp till fullt manskap. :smt003

2009-07-24 11:00
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
.. och knappt sju månader senare är såväl Svennis som övriga svenskar borta ur bilden. Livet är kort men intensivt. Nu senast läste jag ett rykte som högst eventuellt placerar Svennis som nigeriansk förbundskapten över VM. Redan i samband med Afrikanska mästerskapen var det en artikel i Aftonbladet om hur Nigeria byter förbundskapten som andra byter kalsonger och att den dåvarande, inhemske kaptenen förmodligen skulle kölhalas om inte Nigeria vann mästerskapet. Jag kommenterade den artikeln skämtsamt med att kanske Svennis var aktuell för VM, och nu verkar det ju i alla fall vara ett rykte.

Kanske lika bra att den där påhittade oljemiljardären inte dykt upp i VSK. Det skulle väl bli kilometervis med inlägg i forum och bloggar, för att inte tala om tidningsartiklar. Speciellt när det visar sig att miljardären har sina tillgångar bundna och i själva verket är fattig som en kyrkråtta skulle det ta hus i h-e.

2010-02-12 10:34
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 5 inlägg ]