Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-09-25 07:04

Svara på tråd  [ 16 inlägg ] 
 CL 09/10 
Författare Meddelande
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Lottningen känns väldigt skiktad vid en första anblick. Bayern, Juventus från grupp A. United, Wolfsburg från grupp B, Milan , Real madrid från grupp C, Chelsea, Porto från grupp D, L´Pool, Lyon från grupp E, Barca, Inter från grupp F och faktiskt dom förhatliga Bully boys och Sevilla från G och slutligen Assenal och Olympiakos från grupp H. Utmanare kan väl bli CSKA Moskva i grupp B, Dynamo Kiev med sin stolta cuphistoria i getingboet F och förhoppningsvis kan Olympique Marseille snuva Real Madrid i grupp C!

2009-08-29 07:40
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Mmm... När man såg att Barca/Zlatan hamnade i samma grupp som Inter/E´to så var det lätt att tro att CL gjort en WorldCup-"lottning".

2009-08-29 08:30
Profil WWW
somnat på barstolen, skriver i sömnen
Användarvisningsbild

Svara med citat
BildOnsdag 16/9 20:45 Inter - FC Barcelona Bild
Champions League

- Ses på Oliver!

2009-09-16 17:09
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Nu har jag bokat 6 st biljetter till FC Barcelona - Dynamo Kiev den 29 september. :smt003 Får se om vi blir fler i sällskapet, man får bara boka 6 st biljetter åt gången på den officiella hemsidan. Dessvärre går de inte att skriva ut hemma, man måste hämta dem i en biljettkiosk på arenan.

2009-09-17 21:22
Användarvisningsbild

Svara med citat
Nu har jag bokat 6 st biljetter till FC Barcelona - Dynamo Kiev den 29 september. :smt003 Får se om vi blir fler i sällskapet, man får bara boka 6 st biljetter åt gången på den officiella hemsidan. Dessvärre går de inte att skriva ut hemma, man måste hämta dem i en biljettkiosk på arenan.

Coolt!

2009-09-19 23:04
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Intressant omgång denna:
Bordeaux - Bayern München 2-1
Real Madrid - AC Milan 2-3
Liverpool - Lyon 1-2
FC Barcelona - Rubin 1-2
Inter - Dynamo Kyiv 2-2

Ifall något av de riktigt stora lagen missar att gå vidare så har vi säkert en stängd eller halvstängd Europaliga som ett brev på posten inom några år. TV-bolagen och de största klubbarna som räkna med minst kvartsfinal i CL varje år KRÄVER att det är stormatch på stormatch. Men allting är relativt. Staplar man för många stormatcher på varandra så tenderar de att mista sin glans...

Go Rubin!

2009-10-22 08:16
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Förresten var det tyst som i graven under merparten av matchen i slutet av september (FCB - Kiev). Det var 68000 personer på plats, och bara då och då hördes en djungeltrumma slå igång publiken.

Trots att vi satt högst upp på långsidan hade man rätt bra sikt:
Före matchen, Barcelona anfaller i andra halvlek, Victor Valdes (?) lätt skadad

En annan intressant sak var att enbart alkoholfri öl serverades, både inne på arenan men vad det verkade även i restaurangerna inom området. Det lurade en och annan törstig svensk, men ölen släckte törsten ändå.

2009-10-22 14:48
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Det har ju skett något utav en mytbildning kring de stora lagen och deras hemmamatcher. Vi inbillar oss gärna att det är en galen stämning "där borta", att det är kokande grytor och dylikt. Men i takt med den moderna fotbollens utbredning över kontinenten har ju de gamla supportrarna som en gång hoppade på ståplats fått kliva åt sidan för de med kulor i fickorna. Det här är ju välkänt idag, åtminstone tror jag så, men det tåls att uppmärksammas så ofta tillfälle ges.

Jag har sett både Chelsea och Man United (dessvärre) live och hur mycket Chelsea jag än är så måste jag erkänna att det inte är så galet som man vill tro. Så var inte heller fallet på Old Trafford där jag vid det tillfället ett par gånger kunde höra Dynamo Kievs lilla klack (även om Newton heath kommer att hävda motsatsen). Självklart kan det då och då smälla till och låta även på dessa matcher, men "galen stämning" tror jag enbart man får uppleva på bortasektionerna eller möjligen när The Kop vrålar sig igenom YNWA. Det är mer sällsynt än vanligt, med andra ord. Nu fick England agera exempel, men samma fenomen breder ut sig alltmer över Europa med ökad repression.

I övrigt håller jag med JD, go rubin! (även om dessa lag också är byggda på oljepengar)

Senast redigerad av T-e 2009-10-22 20:15, redigerad totalt 1 gång.

2009-10-22 15:04
Profil WWW
aktiv skribent
aktiv skribent
Användarvisningsbild

Svara med citat
Har också varit på Old Trafford och stämningen är som sagt var inget speciellt. Uniteds bortaklack däremot är det nog inte många lag som tar, herrejävlar vad dom sjunger ut alla hemmafans (förutom på Anfield och Upton Park då)

2009-10-22 15:15
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
T-e >> Roligt att du nämner The Kop och Myt i samma inlägg.;) I övrigt håller jag med dig, även om jag tycker att det finns precis lika många myter som säger det motsatta. T.ex. myterna om de tiotusen-tals asiater och turban klädda män som ska finnas på O.T men som jag aldrig sett till.

Saha>> Verkligen. MUFC kan inte skryta med något fantastiskt hemmastöd men på bortaplan är man verkligen bra. Ska själv över för att för andra gången se WHU-MUFC nu i december. Förra gången jag var på Upton Park så blev jag inte så imponerad av inramningen, trots att Reo-Coker på något underligt sätt lyckades avgöra. Även om mina VSK kamrater med WHU sympatier var väldigt nöjda. Revanch nu! :drinkers: \:D/

2009-10-22 19:23
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Angående den moderna fotbollen kontra den gamla, "riktiga".

Resultat från spanska Copa del Rey ikväll:
Agrupación Deportiva Alcorcón (div3) - Real Madrid (ja, riktiga Real) 4 - 0, slut.

Sug på den ni!

2009-10-28 00:22
Profil WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
T-e skrev:
Angående den moderna fotbollen kontra den gamla, "riktiga".

Resultat från spanska Copa del Rey ikväll:
Agrupación Deportiva Alcorcón (div3) - Real Madrid (ja, riktiga Real) 4 - 0, slut.

Sug på den ni!

Aha, that explains it! Såg en banner igår, reklam för Unibet eller Bet365 eller nåt. Det var om liveodds. Alcorcón 1.04 och Real Madrid 40.00, Trodde det var nån marknadsföringsbluff bara. :smt103

2009-10-28 09:16
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Enligt tidningarna spelade Real dessutom med starkast möjliga lag men fick knappt låna bollen förutom när de gjorde självmål. Till returmatchen i Madrid behöver de alltså vinna 5-0, 6-1 eller något sånt för att gå vidare i cupen. Barcelona däremot ställer över en handfull av de bästa spelarna i sin match mot ett dito div 3-gäng.

2009-10-28 10:12
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Har varit på Oldtrafford några gånger, kan väl inte säga att stämingen är extremt magisk, men håller nog bättre klass än tex 08 derby. Tror nog att själva grejen är att dom större klubbarna har rätt häftiga arenor, och hyffsad stämning blir att det hela blir mycket större. Det är ju precis som i andra ligor, intressantare matcher högre stämning.

"Googlar man inte får man inget veta."

2009-10-28 10:14
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Håller med Gaston där. Har också besökt Old Trafford & ärligt talat så tycker jag stämningen låter bättre när man ser matcherna med Man U på TV än i verkligheten. Kanske låter sjukt men några öronproppar behöver man direkt inte om man ser en Man U match live på Old Trafford som jag först trodde första gången jag var där.

Men härligt publiktryck är det allt, men långt ifrån som många tror...

2009-10-28 12:07
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Kanske läge att dela tråden i två då vi nu skenat iväg lite från det ursprungliga ämnet?

Mera i det senare ämnet, nostalgi:
http://blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2 ... nt-friends

2009-10-28 13:38
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 16 inlägg ]