Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-12-18 13:44

Svara på tråd  [ 27 inlägg ] 
 Shamsutov 
Författare Meddelande
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Russkij Rinat, da da da!!!

En fd VSK-are som matchens lirare i WC-finalen mot Byn. Var det bara ryska pengarna som gjorde att Rinat lämnade grönvitt?

2007-10-28 16:49
Profil WWW
proffstyckare
proffstyckare

Svara med citat
Ja, djävlar, han var ruskigt bra i finalen. Vi MÅSTE få tillbaks honom snart!!!

2007-10-29 17:04
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ja, djävlar, han var ruskigt bra i finalen. Vi MÅSTE få tillbaks honom snart!!!

Rinat var enligt TV4-kommentatorerna en av ryssarnas tre viktigaste spelare i VM-finalen. Det är nog inte så troligt att VSK kan få ihop pengar nog att locka guldmedaljören Sjamsutov till ännu en sejour i grönvitt. Men nog vore det guld värt.

2008-02-03 19:04
Profil WWW
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Tror chansen att få över Rinat hit är så gott som noll... :smt012
Fast man ska alltid hoppas.

2008-02-03 19:55
Moderator
Moderator

Svara med citat
Han har hus i stan och under Jul och nyår fanns han på isen tillsammans med Grönvitt i ABB Arena. Han var klart överlägesen alla andra kan meddelas.

2008-02-03 20:16
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Nån som har koll på om han snackar svenska? Bara undrar liksom.

2008-02-03 20:19
expert
expert

Svara med citat
ulfla skrev:
Var det bara ryska pengarna som gjorde att Rinat lämnade grönvitt?

Vill minnas att det även handlade om spel i landslaget. "För att spela i landslaget måste man spela i Ryssland under seriespelet" ungefär, men en och annan rubel gjorde säkert sitt till.

2008-02-03 23:37
Moderator
Moderator

Svara med citat

Rinat pratar Svenska, det gjorde han iallafall under träning med VSK.

2008-02-04 09:09
i sedvanligt fin form
i sedvanligt fin form
Användarvisningsbild

Svara med citat
Rocky skrev:

Rinat pratar Svenska, det gjorde han iallafall under träning med VSK.

Och hans fru satt ju i bandystugan och fikade hela dagarna. Så hon kan nog bra bandysvenska.

2008-02-04 10:05
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat
Tror han har hus på Erikslund, på mina föräldrars gata och han är enligt uppgift inte klok någonstans.

På den årliga städdagen har har kommit ut och gormat och vrålat (mest på ryska) över att det är en jävla massa skräp på hans tomt. När folk försökte lugna ner honom och förklarade varför hela gatan stod med krattor och andra redskap i händerna, sparkade han påen lövhög och gick in igen.

Nu har jag inte förankrat att det verkligen var/är han, men han var bandyspelare och när jag droppade namnet Sjamsutov så "lät det bekant" enl. styvfar min.

2008-02-04 22:35
Profil WWW
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Tror han har hus på Erikslund

Det stämmer.

2008-02-04 22:39
Profil WWW
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Yidyoucunt skrev:
Tror han har hus på Erikslund

Det stämmer.

Och enligt VLT idag vill Rinat komma tillbaka och spela i Västerås igen.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=817708

2008-10-02 08:03
Profil WWW
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
Det som talar mot honom är väl åldern, 35 år i år men så vältränad som han är kommer han att kunna hålla minst tre säsonger utöver denna.

Dock har man ju gått ut med att forma VSK runt främst Holmberg och Engström. Minns Rinat som en enhandsfattad bolltrollare men även väldigt individualistisk. Frågan är om man kan få in honom i laget och inte tvärtom.

Tränare Berglund byggde ju VSK runt honom och Fosshaug säsongerna 02-04 och resultatet känner man ju till: Rinat och Pelle stod för 90% av spelet medan övriga tittade på. Ut i kvarten -03 och semin -04. Gäller att inte göra samma misstag igen...

2008-10-02 15:12
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Dock har man ju gått ut med att forma VSK runt främst Holmberg och Engström. Minns Rinat som en enhandsfattad bolltrollare men även väldigt individualistisk. Frågan är om man kan få in honom i laget och inte tvärtom.

Men samtidigt kanske man måste våga chansa när det gäller de absolut bästa och mest publikdragande spelarna i en väldigt liten sport. Så rigida lagbyggen som aldrig kan bjuda på det där extra kommer tyvärr aldrig att bli publikdragande. VSK har varit en anonym klump sedan den period du nämnde. Har det varit så mycket bättre tycker du? Jag talar mest om principer och kanske inte så mycket om just Rinat.

Hellre halvbra och rolig bandy än halvbra och tråkig bandy.

2008-10-02 15:20
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
BS skrev:

Men samtidigt kanske man måste våga chansa när det gäller de absolut bästa och mest publikdragande spelarna i en väldigt liten sport. Så rigida lagbyggen som aldrig kan bjuda på det där extra kommer tyvärr aldrig att bli publikdragande. VSK har varit en anonym klump sedan den period du nämnde. Har det varit så mycket bättre tycker du? Jag talar mest om principer och kanske inte så mycket om just Rinat.

Hellre halvbra och rolig bandy än halvbra och tråkig bandy.

Helt klart är att Rinat är otroligt sevärd. Tiden med Pelle och Rinat skulle kunnat vara bra mycket roligare om inte övriga laget reagerat som det gjorde.
Förlusten i kvarten -03 och i semin -04 mot Edsbyn berodde mer på att övriga spelare litade på att Pelle och Rinat skulle fixa det och slutade spela än att Edsbyn precis infört grisbandyn.

Om du tror att jag kritiserar Rinat tror du fel. Det var Magnus Berglund som inte klarade av att styra upp laget under den tid Rinat spelade här. Han lastade över allt ansvar på Pelle och Rinat och övriga spelare förväntade sig att de skulle sköta allt.

Rigida lagbyggen? Vet inte vad du är ute efter men nu har ledningen och inte jag valt att bygga laget med Engström och Holmberg som framtisspelare och de är väl bland de mest sevärda spelarna i VSK på länge? De spelar dessutom både bra och rolig bandy...

2008-10-02 16:03
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
De spelar dessutom både bra och rolig bandy...

Bra, då hoppas jag att spelet blir roligare än det varit de senaste åren!

2008-10-02 16:05
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ja särskilt tråkigare kan det ju inte bli. Den här säsongen blir nog riktigt rolig, iaf inte sämre.

2008-10-02 16:36
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
Jag kanske är otydlig eller så vill du bara vara rolig? Ett lag består av fler än två spelare vilket inte minst säsongerna 02-04 visade. Att ledningen bygger en stomme med två unga och otroligt duktiga spelare är en bra grund men ingen garanti för att det fungerar då laget består av ytterligare nio spelare.

Jag är inte helt nöjd med delar av övriga laget...

2008-10-02 16:37
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag kanske är otydlig eller så vill du bara vara rolig?

Jag? Nä, jag hoppas att spelet blir roligare. Som jag skrev.

2008-10-02 17:17
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag kanske är otydlig eller så vill du bara vara rolig? Ett lag består av fler än två spelare vilket inte minst säsongerna 02-04 visade. Att ledningen bygger en stomme med två unga och otroligt duktiga spelare är en bra grund men ingen garanti för att det fungerar då laget består av ytterligare nio spelare.

Jag är inte helt nöjd med delar av övriga laget...

Fast läget i laget 08-09 är väl inte precis som 02-04. Jag tror att det skulle göra nytta för VSK att få bredare trupp och att man då knappast kan säga nej till en klassspelare som Rinat.

2008-10-02 21:02
Profil WWW
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
BS skrev:
Jag kanske är otydlig eller så vill du bara vara rolig?

Jag? Nä, jag hoppas att spelet blir roligare. Som jag skrev.

OK, jag missförstod. Har en tendens till det ibland.

Ulfla: Kan vi, om VSK skulle lyckas värva Rinat, få in honom i VSK´s "nya" spelsystem kan man naturligtvis inte säga nej. Jag hoppas bara att man lyckas styra upp hela laget så att alla deltar i spelet vilket tyvärr inte var fallet förra sejouren. Då lutade sig hela laget på Pelle och Rinat och det håller inte.
I min mening är Rinat, bredvid Pelle, den mest begåvade och underhållande spelare som spelat i VSK på 2000-talet.
Årets lag håller nog inte 02-04 säsongernas nivå och tyvärr var väl det laget inte ens i närheten av det lag vi hade i mitten av 90-talet. Kanske kommer varken vi eller något annat lag i Sverige få samma kvalitét på spelarna som ingick i VSK´s trupp på den tiden. Man kanske får vara glad att man upplevt den eran.

2008-10-02 22:20
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat

För det kan ju inte vara en generell regel att ett lag inte kan ha den kanske bästa stjärnan sporten har att erbjuda, för då lutar sig alla mot honom.

Bärra i VSK Fotboll 2008 blev ju inget vidare. Och där lägger jag skulden till viss del på tränaren. Han måste få spelarna att trotsa instinkten att förlita sig på flockens starkaste individ. Men i tredjedivisionen kan man inte välja och vraka bland tränare.

Kanske skulle det bli likadant med Rinat, Lomanov Jr eller någon annan av dagens bandystjärnor. Men som aspiranter till att vara Sveriges bästa bandyklubb borde vi kunna ha en tränarstab som är dynamisk nog att kunna passa in en världslirare i laget.

Ok om Rinat var en jävla skitstövel som ingen gillade, men vad jag förstår så är det en ganska gemytlig prick som inte skulle ha svårt att smälta in i klubben, igen.

2008-10-03 07:54
forumveteran
forumveteran

Svara med citat
Det är väl mycket en tränarfråga.

Precis!

Problemet när Rinat spelade i VSK var att tränaren, Berglund, inte klarade av att styra upp laget. Han lastade över allt ansvar på Pelle och Rinat och övriga spelare förväntade sig att de skulle sköta allt och så gick det som det gick: Ut i kvart och semi trots ett bättre lag och tappade både Pelle och Rinat.

Jag kritiserar alltså tränare Berglund för att vara alltför passiv vilket hans företrädare, Sören Boström, inte var. Han lade tyvärr av efter guldet -99 och känslan av guldet -01 var att det Pelle fortfarande hade så stor auktoritet att han fick med resten av laget att kämpa till sig ett guld "på övertid" trots en dålig tränare.

2008-10-03 08:51
proffstyckare
proffstyckare

Svara med citat
Såg att Rinat ska lira även i år i Dynamo Moskva. Känns som han har hållt på i evigheter. Han måste väl vara runt 40 nu, väl?

2013-09-18 09:22
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Gäddan skrev:
Såg att Rinat ska lira även i år i Dynamo Moskva. Känns som han har hållt på i evigheter. Han måste väl vara runt 40 nu, väl?

Ung och lovande 73:a. Så 40 år, ja.

2013-09-18 10:22
aktiv skribent
aktiv skribent

Svara med citat

2013-12-26 04:40
Moderator
Moderator

Svara med citat
Rinat pratat Svenska sedan lla år i sverige.

2014-01-31 10:31
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 27 inlägg ]