Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2018-11-21 03:04

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
 Christopher Brandeborn 
Författare Meddelande
somnat på barstolen, skriver i sömnen
somnat på barstolen, skriver i sömnen
Användarvisningsbild

Svara med citat
Saxat från Nwt.se, Publicerad: I dag: 07:30
Citat:

Bild
Brandeborn vill bli "nummer tio"

Nyförvärvet Christopher Brandborn har en drömposition.
" Som "nummer tio". Det är där jag har spelat och det är där som jag tillför mest, säger han.

"Nummer tio" är benämningen på den position som finns mellan mittfältet och anfallet, en position varifrån en spelare fördelar bollarna. Förr hade just denna spelare ofta nummer tio på ryggen " därav namnet.

Det är en eftertraktad position men unge Christopher Brandeborn sticker inte under stol med att det är den platsen han vill ha.

" Jag är i Degerfors för att spela, det var därför jag valde att komma hit. Jag vill inte gärna sätta upp någon resultatmässig målsättning men om laget spelar bra, och kan vara med och slåss på den övre halvan, så innebär det också att det går bra för spelarna i laget. Personligen siktar jag på att få så mycket speltid som möjligt och att prestera riktigt bra när jag är på planen, säger han.
Värvades från Skiljebo

Christopher Brandeborn värvades till Degerfors IF från division 2-laget Skiljebo SK. Under fjolåret svarade Brandeborn för nio mål i Skiljebo. När Degerfors IF hörde av sig så visste han inte särskilt mycket om klubben.

" Nej, jag hade dålig koll. Men det jag hade hört var goda vitsord, som till exempel att det är ett lag som trillar boll vilket tilltalar mig. Det var också en stor orsak till att jag valde att tacka ja till Degerfors IF, säger han.

Under försäsongen har nyförvärvet från Västerås drabbats av en del sjukdomar.

" Det har varit tråkigt att jag har missat så mycket. Men när jag väl har varit med så har det känts jättebra. Det är roliga träningar som håller hög kvalitet.

Han känner också att han har blivit väl mottagen i gruppen.

" Man ska veta att det är en oerhört tajt grupp i Degerfors IF. Jag tror att få lag på den här nivån har en sådan gemenskap. Alla kommer bra överens och killarna har varit riktigt välkomnande mot mig.

"Ska flytta till Örebro"

För närvarande är Christopher Brandeborn bosatt i Degerfors men han kommer inom kort att flytta.

" Jag ska flytta till Örebro. Anledningen till det är att jag får närmare till min familj i Västerås. Det är inga större problem eftersom flera av killarna i laget bor i Örebro.

Brandeborn började sin fotbollskarriär i Västeråsklubben Gideonsberg. Därifrån gick han till Västerås SK innan han hamnade i Skiljebo.

" Jag har faktiskt spelat mot Degerfors IF en gång. Det var när jag spelade med Västerås i en cup i Kristinehamn. Det är också enda gången som jag har sett DIF spela, säger han.

Andreas Svahn.

http://nwt.se/sport/folj_degerfors/article878288.ece

2011-03-30 19:14
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ]