Henrik Jannborg, som spelade i VSK 1999-2000, verkar ha gått över till långdistanslöpning med goda resultat. I gårdagens Stockholm marathon sprang han in på 2.33.08, vilket ledde till plats 26 av drygt 16 000 deltagare. Fjortonde bästa svensk blev han också.
Eftersom jag inte bodde i Västerås vid den här tidpunkten och därför inte såg så många matcher har jag inga direkta minnen av honom som spelare. Tyckte dock namnet lät väldigt bekant när speakern läste upp honom vid målgången (jag var där) och kom efter lite funderande på att det var en gammal VSK:are. Var han bra?
_________________ Long live the original East Rovers gang!
2014-06-01 08:34
The Quiet Man
van postare
Blev medlem: 2003-02-07 19:44 Inlägg: 278 Ort: Griniga Gamla Gubbar Sektion D
Fostrad i Gideonsberg, som många duktiga spelare i hans ålder. Han gjorde väl mest inhopp och minns honom som en klassisk slitvarg. En jävla vilja, men väl egentligen inte riktigt bra för vår dåvarande nivå.
_________________ Heja Sport!
2014-06-01 18:51
C.
professor i vskologi
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori