Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-12-18 23:16

Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 
 iphone vs ? 
Författare Meddelande
somnat på barstolen, skriver i sömnen
Användarvisningsbild

Svara med citat
Funderar på att köpa en iphone eller dylikt snart. Utmanaren ser ut att vara HTC Touch HD. Någon som har någon av dessa? Alla verkar hylla Iphone, men vet själv att jag hatar itunes som verkar vara ett krav för att synka. Vill egentligen kunna synka med jobbmailen så man kan läsa den i mobileo men vet inte alls hur det funkar på nya jobbet, ABB. Tips på allt inom smartphones mottages gärna!

2008-12-15 17:13
Profil ICQ WWW
bjuder alla vid bardisken
Användarvisningsbild

Svara med citat
Har en HTC Touch PRO. Inte helt nöjd med den. Tycker att den är lite för slö för vissa funktioner som finns i den. Men den där HD skall visst ha bättre prestanda (dock har de samma processor).

Sedan gillar jag inte generellt det här med touchknappar. Helt värdelöst att tex messa eller slå nummer på. Man känner inte vart man är på tangentbordet. Men det stora fördelen med HTC Touch PRO är det utskjutbara fulla QWERTY tangentbordet. Brukar mejla mycket med den på tråkiga möten, flygplatser mm.

Tidigare HTC (och Qtec) som jag har använt har haft kasst ljud (mp3musik) även i bra lurar. Denna har dock helt ok ljud.

Inbyggda GPSen är kanon. Hjälpte mig att hitta hem efter en mörk, blöt och sen kväll i Bologna.

Som kontoret på fickan maskin är det bra. Men skulle tro att det finns bättre som en "privattelefon". Men HTC Touch HD kanske är lite annorlunda.

iPhone vet jag inte mycket om. Förutom att alla som trodde att de var något i LA och SF hade en.

2008-12-15 23:01
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
När det gäller synkning med mail på ABB så är det SonyEricsson P1i som gäller. Eventuellt kan nån Nokia funka, men iphone gör det garanterat inte.

2008-12-15 23:01
Användarvisningsbild

Svara med citat
Glömde säga att mejlsynk via direct push är kanon. Vet inte om ABBs mejlservrar stödjer det, men på min bilfirma så får jag mejlen snabbare i telefonen än i outlook på datorn...

2008-12-15 23:03
Användarvisningsbild

Svara med citat
När det gäller synkning med mail på ABB så är det SonyEricsson P1i som gäller. Eventuellt kan nån Nokia funka, men iphone gör det garanterat inte.

Använder de inte Exchange Server? Dessa teknikbolag... :smt102 Synkar ni med sladd också?

2008-12-15 23:08
Användarvisningsbild

Svara med citat
En sista grejj som är lite bra om man vill titta på VSK på youtube är WiFi. Då spar man lite pengar åt lilla ABB, eller för den delen den för närvarande inte allt för välmående bilfirman.

2008-12-15 23:11
Användarvisningsbild

Svara med citat

Har också hört av flera att just Windows Mobile inte känns helt färdigt. Känns som om det är just WM som är orsaken till slöa mobiler eftersom alla med WM verkar vara mer eller mindre slöa?

P1i är väl okej, men börjar kännas lite Old School vid det här laget. Men om P1i funkar kanske Xperia funkar? Eller vad tror du Anders?

2008-12-16 09:15
Profil ICQ WWW
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Här har ni min mobil. Notera modellen och skicket era jävla svin:

Bild

2008-12-16 19:54
expert
expert

Svara med citat

2008-12-16 21:32
Användarvisningsbild

Svara med citat
blev trots allt en iphone. Dyr som få, men så är det när man badar i pengar...eller nåt :smt002

2008-12-19 10:37
Profil ICQ WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Apropå smarta funktioner och telefoner så kan jag tipsa om ett schysst koncept som jag och frun just börjat köra.

Vi har alltid haft svårt att synka oss vad gäller tider osv. Båda har totalt oregelbundna arbetstider, utan något som kan anses som återkommande. Tidiga mornar, sena kvällar och helger i en enda röra. Lägg till dagistider som matchar detta 5000-bitarspussel...

Då började jag kolla på Googles kalenderfunktion. Där har vi varsin kalender där vi skriver in våra tider. Sedan har vi gjort så att min kalender syns i hennes, och vice versa (enkel inställning). På så sätt kan hon sitta på jobbet och göra sitt schema, och hela tiden ha koll på mitt allra mest aktuella schema.

Då vi planerar saker sitter vi vid varsin dator och har på så sätt koll på samma sak, och kan båda skriva in nya saker. IT-äktenskap, jag vet, men det är praktiskt!

Telefonen då? Jo, jag använder GooSync för att med mobilens vanliga syncfunktion göra så att min Google-kalender hamnar i min mobiltelefon, en Nokia N78. Det är liksom pricken över i.

2008-12-19 10:47
Användarvisningsbild

Svara med citat
Apropå smarta funktioner och telefoner så kan jag tipsa om ett schysst koncept som jag och frun just börjat köra.

Vi har alltid haft svårt att synka oss vad gäller tider osv. Båda har totalt oregelbundna arbetstider, utan något som kan anses som återkommande. Tidiga mornar, sena kvällar och helger i en enda röra. Lägg till dagistider som matchar detta 5000-bitarspussel...

Då började jag kolla på Googles kalenderfunktion. Där har vi varsin kalender där vi skriver in våra tider. Sedan har vi gjort så att min kalender syns i hennes, och vice versa (enkel inställning). På så sätt kan hon sitta på jobbet och göra sitt schema, och hela tiden ha koll på mitt allra mest aktuella schema.

Då vi planerar saker sitter vi vid varsin dator och har på så sätt koll på samma sak, och kan båda skriva in nya saker. IT-äktenskap, jag vet, men det är praktiskt!

Telefonen då? Jo, jag använder GooSync för att med mobilens vanliga syncfunktion göra så att min Google-kalender hamnar i min mobiltelefon, en Nokia N78. Det är liksom pricken över i.

Verkar inte funka att göra tvärt om. Att mobilkalendern (excange servern) hamnar i Google-kalendern. Det vore ju bra.

2008-12-19 13:40
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Svara med citat
Verkar inte funka att göra tvärt om. Att mobilkalendern (excange servern) hamnar i Google-kalendern. Det vore ju bra.

Har jag inte tänkt på. Min mobil har så kassa knappar att jag ändå aldrig för in något den vägen. Kör lappsystem och sen Google-kalendern när man är vid datorn.

2008-12-19 13:48
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Svara med citat
Kör en HTC TD 2..

Klart en bra telefon.
Men om katten själv fick välja skulle jag kolla in Magic.

Polaren har en och det finns riktigt bra,andvändbara och trevliga apps till den.

2009-11-10 19:33
just kommit in på puben
just kommit in på puben

Svara med citat
Tänkte först inte komentera detta. Men finns det något att tveka på, Varför köpa en mobiltelefon när man kan köpa THE REAL THING, har haft min Iphone i ett halvår, funkar klockrent, synkar perfekt, telefon funktionerna funkar perfekt och givetvis att det finns jävligt mycket häftiga/roliga applicationer till telefonen.

Säger bara det KÖP

"Googlar man inte får man inget veta."

2009-11-11 09:56
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 15 inlägg ]