Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2017-08-24 11:46

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Utmaning - Bissen brainwalk 
Författare Meddelande
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Utmaning:

Den 7 april springer jag Paris marathon och jag kommer att göra det till förmån för välgörenhetsfonden Bissen brainwalk, som är kopplad till Hjärnfonden. Bissen är för dem av er som inte vet det en före detta VSK-spelare i bandy som drabbades av en stroke för några år sedan och startade en fond för hjärnforskning efter det.

Personligen kommer jag skänka en krona för varje minut jag är ute på banan SAMT en krona för varje avverkad kilometer. Jag utmanar nu er alla att också skänka en slant till fonden enligt något av alternativen ovan. Efter loppet publicerar jag tid och distans här och de av er som vill sätter då in pengar på fondens konto.

Som förhandstips siktar jag på att gå under 3.40, vilket motsvarar 220 minuter, och ett marathon är 42 km. Alternativen är om allt går planenligt alltså att sätta in (cirka) 220:- eller 42:-.

För mer info om Bissen brainwalk, besök sidan nedan:

http://www.bissenbrainwalk.se/

2013-03-26 19:02
expert
expert

Svara med citat
C.
Snyggt men du borde lunka fram lite långsammare så att det blir mer pengar till fonden.
Lycka till!!!

2013-03-30 06:37
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Svara med citat
Nu är jag hemma från Paris igen och det är därför dags för insättning på fondens konto. Jag avverkade - med nöd och näppe - samtliga 42 km, vilket ger 42 kronor för den biten. Sedan tillbringade jag 228 minuter lidandes ute på banan (vi avrundar så klart minuterna uppåt), vilket ger 228 kronor.

Ni som vill vara med och sätta in pengar enligt något av alternativen ovan, eller båda, gör det på bankgiro 901-1255. Märk inbetalningen "BBW-utmaningen". Jag har personligen ingenting med inbetalningarna eller kontot att göra så det är upp till er själva att sätta in pengarna. ;)

2013-04-10 18:52
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]